حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه مهمترین مطالبه استان سمنان و این شهرستان تامین آب است، گفت: ساماندهی برنامه استفاده از پساب شاهرود، پس از تامین آب، از مهمترین مطالبات مردمی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه پیش از این مطالبات مهم و اولویت دار شاهرود در زمان سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه مطرح شد، افزود: پساب شهری منبعی ارزشمند است که با استحصال و بازچرخانی آن می‌توان در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی غیرمثمر از آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی شبکه فاضلاب شاهرود تاکنون ۲۰ سال طول کشیده است، تصریح کرد: هم اکنون تنها ۱۵ درصد از این فاضلاب مورد استفاده در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

امینی با بیان اینکه ادامه ساماندهی این طرح ممکن است از عهده دولت خارج باشد، ابراز داشت: تسریع و تسهیل در واگذاری به بخش خصوصی و پشتیبانی از آن توسط دولت می‌تواند این ظرفیت نهفته را به فعل برساند.

امام جمعه شاهرود، موضوع اشتغال را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم مردم در شرق استان سمنان خواند و اظهار داشت: این شهرستان از سابقه فرهنگی خوبی برخوردار است و نسبت به مسایل فرهنگی دغدغه خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.