مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: برای فرآوری گیاهان دارویی در خراسان رضوی و ایجاد زنجیره تولید و فرآوری به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به فعالیت چند واحد در حوزه گیاهان دارویی کاشمر گفت: وجود زنجیره‌های گیاهان دارویی در کاشمر، این شهرستان را به مرکز فرآوری گیاهان دارویی در خراسان رضوی تبدیل کرده است و زمینه کشت انواع گیاهان دارویی کم آب طلب و یا مقاوم به خشکی در منطقه فراهم می‌شود.

او افزود: کاشمر با همکاری واحد‌های دانشگاهی می‎‌تواند به قطب علمی کشت و صنعت گیاهان دارویی منطقه تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر لزوم اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و کشت گیاهان کم آب طلب در کاشمر ادامه داد: ساخت بی‌رویه استخر‌های غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی یکی از مشکلات بخش کشاورزی کاشمر است.


بیشتر بخوانید


شجعی بیان کرد: هدف از ساخت این‌گونه استخر‌ها ذخیره آب‌های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آب است، ولی متاسفانه نبود پوشش مناسب روی استخر موجب تبخیر و هدر رفت آب می‌شود که باید در این خصوص برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

او از آغاز فصل برداشت انار در کاشمر خبر داد و تصریح کرد:امسال حدود ۱۰ هزار تن انار از سطح باغات کاشمر برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تاکید کرد: این میزان برداشت نسبت به سال زراعی گذشته بنا به دلایل گوناگون همچون ورزش باد‌های سهمگین در زمان گل دهی درختان و سرمای بهاره و زمستانه با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

شجعی با اشاره به این که دلالان، سود اصلی را به دست می‌آورند اظهار کرد: برای کاهش دست واسطه‌ها و رسیدن کشاورز به سود واقعی باید زمینه فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی در کاشمر فراهم شود.


انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.