سامانه ماسک رنگ‌بندی کرونایی کشور را از امروز اعلام کرده، اما شرایط استان بوشهر تغییری نکرده است و همچنان ۶ شهرستان در شرایط آبی و ۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که آخرین گزارش خود از رنگ‌بندی کرونایی کشور را ۸ آبان اعلام کرده بود، از امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان) رنگ‌بندی جدیدی منتشر کرده که در آن تعداد شهرستان‌های قرمز از ۲۲ به ۲۹ شهرستان افزایش یافته است.

تعداد شهرستان‌های نارنجی از ۱۱۴ به ۱۱۲ شهرستان و شهرستان‌های آبی هم از ۱۱۱ به ۸۶ شهرستان کاهش یافته است اما شهرستان‌های زرد کرونایی از ۲۰۱ به ۲۲۱ شهرستان افزایش یافته‌اند.

در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور، شرایط استان بوشهر تغییر نیافته است و مانند ۸ آبان، ۶ شهرستان آبی و ۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

بنابراین همچنان دشتستان، دشتی، جم، دیر، عسلویه و کنگان در شرایط آبی و ۴ شهرستان بوشهر، تنگستان، دیلم و گناوه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

تا کنون ۸۸ هزار و ۹ مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌اند و ۲ هزار و یک نفر هم به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


بیشتر بخوانید


در گزارش جدید سامانه ماسک تاکید شده است: شرایط در بسیاری از نقاط کشور ناپایدار است. کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حضور در فضاهای سرپوشیده عمومی به خصوص رستوران‌ها و تالارها و وسایل نقلیه عمومی، تهویه نامناسب هوا در کلاس‌های آموزشی می‌تواند باعث افزایش تعداد مبتلایان و شهرهای قرمز شود.

رنگ آبی کرونایی به معنای کم‌خطر، زرد به معنی خطر متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز به معنای خیلی پرخطر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.