معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مجوز تزریق واکسن پاستوکووک برای متقاضیان بالای ۱۸ سال صادر شد که با ورود ۱۴ هزار دز از این نوع واکسن به چهارمحال و بختیاری، تزریق آن برای تمامی متقاضیان واجد شرایط واکسیناسیون انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تا کنون امکان تزریق ۶ نوع واکسن کووید ۱۹ در سطح کشور شامل سینوفارم، برکت، بهارات، آسترازنکا، اسپوتنیک و پاستو کووک، فراهم شده است و امکان تزریق نوع‌های جدید واکسن نیز طی ماه‌های آتی فراهم می‌شود.

او افزود: تاکنون پنج پیک بیماری کرونا را پشت سرگذاشته ایم، اما در وضعیت فعلی نشانه‌هایی از پیک ششم در استان مشاهده نمی‌شود و روند شیوع بیماری کماکان نزولی است که با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی این روند نزولی تداوم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: از ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ مجوز تزریق واکسن پاستوکووک برای متقاضیان بالای ۱۸ سال صادر شد و با ورود ۱۴ هزار دز از این نوع واکسن به چهارمحال و بختیاری، تزریق آن برای تمامی متقاضیان واجد شرایط واکسیناسیون انجام می‌شود.

او ادامه داد: با وارد کردن ۱۰ هزار دز واکسن آسترازنکا به استان به مدت یک ماه تزریق این نوع واکسن با اولویت دریافت کنندکان نوبت دوم، افرادی که مسافرت در پیش دارند، تجویز پزشک و افرادی که تمایل به دریافت آن را دارند انجام می‌شود.

جزایری گفت: پیش از این ۸ تا ۱۲ هفته پس از تزریق نوبت اول، واکسن نوبت دوم آسترازنکا تزریق می‌شد، اما توصیه می‌شود پس از گذشت دو ماه این افراد برای تزریق نوبت دوم اقدام کنند تا بتوان نوبت یادآور را در وقت مقرر تزریق کرد.

او افزود: واکسن برکت نیز هم دز اول و هم دز دوم آن در استان تامین و در حال تزریق است.

جزایری پیش بینی کرد: طی سی روز آتی در دز اول واکسن کرونا به پوشش ۸۰ درصدی و در دز دوم به ۷۰ درصد برسیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار