۲ هزار و ۷۷۲ کودک ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل در مازندران شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه همکاری‌های مشترک سازمان‌ها و دستگاه‌ها در برنامه شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: ۲ هزار و ۷۷۲ کودک ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده اند.

او عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی را از برنامه‌های کلان آموزش و پرورش کشور عنوان کرده و افزود: متأسفانه کودکانی هستند که علی رغم استعداد و علاقه‌ای که دارند از تحصیل محرومند. وظیفه ما شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت این کودکان است.

سعدی پور گفت: اساسنامه‌ای تدوین شده تا با هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط بتوانیم در شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل و همچنین تارکین تحصیل، موثر و مفید عمل کنیم.

او افزود: اگر سازمان‌های مرتبط به آموزش و پرورش کمک نکنند در زمینه جذب کودکان بازمانده از تحصیل اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

سعدی پور گفت: در دورافتاده‌ترین نقاط برای حتی یک دانش‌آموز معلم و مدرسه وجود داشته و برای تک تک دانش‌آموزان ارزش و احترام قائلیم. از این رو زیبنده دستگاه تعلیم و تربیت استان نیست که تعداد بیش از ۲۷۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان داشته باشیم.

او عوامل به وجود آورنده این مشکل را به دو دسته عوامل درون سازمانی و عوامل برون سازمانی تقسیم کرده و افزود: عوامل جمعیتی، جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی-اجتماعی و بیماری کرونا از عوامل مهم برون سازمانی هستند.

سعدی پور گفت: موفقیت نبودن سیستم در نگهداشت و ارتقای دانش‌آموزان در نظام آموزشی، متناسب نبودن منابع آموزشی موجود با نیاز‌های مناطق مختلف، منعطف نبودن برنامه‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی یکسان در شرایط متفاوت فرهنگی و اجتماعی، جغرایای منطقه‌ای و عدم اعتبار اختصاصی مناسب در راستای جذب و نگهداشت از جمله عوامل درون سازمانی هستند که موجب بروز این مشکل می‌شوند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.