مدیرکل بهزیستی مازندران از وجود ۱۲۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۹۵۵ کودک کار در ساری و ۱۱۲ کودک کار در آمل خدمات دریافت کردند، گفت: ۱۲۰ کودک بازمانده از تحصیل در مازندران وجود داشته که سعی کردیم به عرصه تحصیل بازگردند.

او افزود:طرح دوستدار کودک در ۵ استان و در یک شهرستان آن انجام می‌شود، اما ما با تلاش و پیگیری توانستیم دو شهرستان آمل و ساری را بصورت پایلوت قراردهیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه کودکان کار و خیابانی یکی از بزرگترین معضلات جهانی است، گفت: کودکان کار و خیابانی یکی از اسف ناک‌ترین پدیده‌هایی است که با ان مواجه هستیم که متاسفانه در حال گسترس بوده و باید برای حل آن برنامه ریزی شود.

او افزود:طرح دوستدار کودک در استان و کشور با موضوع کودکان کار در حال انجام است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار خواهد بود.

گوهردهی به ۳۴ مرکز آسیب در مازندران اشاره کرد و گفت: آمل و ساری مناطق آسیب بیشتر و بعد آن غرب استان و بابل مناطق آسیب زیاد تری دارند، که خواستگاه اصلی کودکان کار همین مناطق آسیب است.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود:در تفاهم نامه‌ای با آموزش و پروش مقرر شد برای خانواده‌های که یکی از والدین تبعیت ایرانی نباشد و یا نتوانسته اند برای فرزند مدارک هویتی بگیرند منع تحصیل نداشته باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.