انتظار می‌ رود که هوآوی در ماه نوامبر از یک ساعت هوشمند جدید با قابلیت ثبت میزان فشار خون رونمایی کند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gizmochina، فشار خون بالا می‌تواند بیماری‌های قبلی و سکته را به همراه داشته باشد. بیشتر ساعت‌های هوشمند امروزی می‌توانند مواردی مانند اکسیژن خون و ضربان قلب را رهگیری کنند. انتظار می‌رود که ساعت‌های هوشمند آینده امکانات بیشتری از جمله ثبت فشار خون را نیز به کاربران ارائه دهند. اینطور که به نظر می‌رسد هوآوی قصد دارد نخستین برندی باشد که ساعت هوشمندی را با چنین ویژگی روانه بازار کند.

اخیرا یکی از کاربران شبکه اجتماعی «ویبو» در چین گفت که هوآوی در اواخر این ماه از ساعت جدیدی رونمایی خواهد کرد. طبق شایعات این ساعت هوشمند دارای قابلیت نمایش فشار خون خواهد بود.

رئیس بخش تلفن‌های هوشمند تجاری هوآوی گفت که اولین ساعت هوشمند این شرکت، آزمایش لازم برای در نظر گرفتن یک دستگاه پزشکی را گذرانده است. در آن زمان، گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که این دستگاه در نیمه دوم سال که شامل ماه نوامبر نیز می‌شود، عرضه خواهد شد.

فناوری جدید هوآوی ظرف شش ماه آینده تحت آزمایشات بالینی قرار خواهد گرفت. اداره غذا و داروی گوانگدونگ افزود که هوآوی سه دستگاه پزشکی دیگر دارد که به دنبال تاییدیه آنها است. اکثر ساعت‌های هوشمند ابزار‌های مرتبط با سلامتی را ارائه می‌دهند، اما این ابزار‌ها برای تشخیص دقیق مناسب نیستند.

ساعت هوشمند

گفتنی است برخی از تولیدکنندگان گواهینامه درجه دو برای تجهیزات پزشکی مربوط به سنسور‌های ساعت هوشمند را دریافت کرده اند. از جمله این برند‌ها می‌توان به اپل، هوآوی، هوآمی و اوپو اشاره کرد.

امکانات بیشتر ساعت‌های هوشمند در آینده

مینگ چی کو تحلیلگر می‌گوید که اپل واچ سری ۸ در سال ۲۰۲۲ دارای سنسور دمای بدن و مانیتور باروری خواهد بود. کو می‌گوید که مدل‌های آینده ممکن است به توانایی ارائه خوانش فشار خون و همینطور کنترل قند خون نیز مجهز شوند.

آنچه که موضوع کنترل قند خون را بسیار مهم می‌کند این است که میلیون‌ها بیمار دیابتی وابسته به انسولین وجود دارند که سه بار یا بیشتر در روز آزمایش‌های دردناکی را انجام می‌دهند تا سطح گلوکز خونشان را مشخص کنند. افزودن چنین قابلیتی می‌تواند باعث افزایش شدید خریداران اپل واچ شود.

اپل واچ

اپل در بازه زمانی سه ماهه از آوریل تا ژوئن، ۷.۹ میلیون ساعت هوشمند را به فروش رساند تا سهم ۳۱.۱ درصدی از این بازار را به خود اختصاص دهد. هوآوی ۲.۳ میلیون ساعت هوشمند در طول سه ماهه تحویل داد تا سهمی ۹ درصدی از این بازار داشته باشد. یک ساعت هوشمند جدید که می‌تواند فشار خون کاربر را بررسی کند،  تاثیر چمشگیری در افزایش سهم هوآوی از این بازار خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار