رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۲۰۲ هزار تن نهاده با نرخ مصوب دولتی بین فعالان صنعت دام و طیور استان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۲۰۲ هزار تن نهاده با نرخ مصوب دولتی بین فعالان صنعت دام و طیور استان توزیع شده که این آمار در مجموع سال گذشته ۲۱۶هزار تن بوده است.

خمسه افزود: درصد خطای توزیع نهاده در استان بسیار پایین می‌باشد که این مهم مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افضافه کرد: برای توزیع نهاده‌ها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان سازوکاری تعریف شده که ۲ سال است با آن اقدام کرده و سامانه‌ای به نام بازارگاه تمام گاوداری‌ها و مرغداری‌ها را پوشش می‌دهد و جهاد کشاورزی تنها وظیفه ارزیابی و نظارت دارد.

خمسه خاطرنشان کرد: تا سال گذشته ۸۵ هزار راس دام سنگین برای استان قزوین در سامانه نهاده‌ها ثبت شده بود که به آن اعتراض داشتیم و مسوولان مرکز را قانع کردیم که تعداد دام سنگین ما بیش از این است و تعهد داده ایم که ۱۳۵ هزار راس را ثبت و ضبط کرده و میزان ورودی نهاده به استان قزوین را افزایش داده ایم.

وی افزود: امسال با توجه به خشکسالی برای تامین نهاده‌های دامداری‌های سنتی با چالش روبه رو هستیم.

خمسه تصریح کرد: البته در این خصوص موفق شدیم قزوین را جزو استان‌های با بحران خشکسالی معرفی کرده و مقدار قابل توجه نهاده‌های خامی تامین کنیم با این وجود در این خصوص نیازمند تخصیص نهاده بیشتر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد: قزوین جزو استان‌هایی است که در زمینه توزیع نهاده به خوبی وارد عمل شده و توزیع نهاده را از انحصاری بودن درآورده و اتحادیه خوراک دام برای حمایت از دامداران سنتی شکل گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار