نیرو‌های روسیه چندین فروند بالگرد و بمب افکن را در فرودگاه قامشلی نزدیک به عین العرب در شمال شرق سوریه مستقر خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سوریا‏، منابع خبری با اشاره به تلاش روسیه برای توسعه فرودگاه قامشلی با هدف استقرار چندین فروند جنگنده‏، اعلام کردند نیرو‌های روسیه چند فروند بالگرد و بمب افکن را در فرودگاهی در منطقه «صرین» نزدیک به «عین العرب» مستقر خواهند کرد.

به گفته این منابع، نیرو‌های روسیه مستقر در سوریه قصد دارند جنگنده‌ها و بالگرد‌های متعددی در فرودگاه قامشلی در شمال شرق سوریه مستقر کنند.

خبرگزاری روسی «آنا نیوز» با انتشار تصاویری اعلام کرد نیرو‌های روسیه ۱۲ فروند بالگرد (میل-۸) و پنج فروند بالگرد (کاموف-۵۲) در فرودگاه میتراس در منطقه همجوار منطقه «صرین» نزدیک به منطقه عین العرب (کوبانی) مستقر خواهند کرد.

به گفته این خبرگزاری، همچنین ۱۲ فروند بمب افکن (سوخو ۳۴) و پنج فروند بمب افکن (سوخو ۳۵) در فرودگاه قامشلی مستقر خواهد شد.

این خبرگزاری به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: استقرار هواپیما‌ها به فعالیت گروهک‌ها و هسته‌های خاموش داعش در شرق سوریه مرتبط است و این عملیات با هماهنگی نیرو‌های سوریه دمکراتیک موسوم به قسد در منطقه انجام می‌شود.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سوریه در ادامه با اشاره به فرود آمدن نخستین جنگنده روسی سوخو در فرودگاه قامشلی در شمال الحسکه از زمان ورود نظامی روسیه به سوریه، افزود منبع آگاه در فروگاه قامشلی اعلام کرد که زیرساخت‌های فروگاه اکنون به گونه‌ای نیست که امکان فرود آمدن جنگنده‌ها در این فرودگاه وجود داشته باشد‏. ازین رو، نیرو‌های روس در شرایط کنونی صرفا یک فروند جنگنده را در این فرودگاه مستقر کردند.

روسیه برای توسعه فرودگاه قامشلی به منظور فرود آمدن دیگر جنگنده‌ها با هدف تقویت حضور نظامی خود در استان الحسکه برنامه ریزی می‌کند.

این در حالی است که بنابر گزارش شاهدان عینی نظامیان ترکیه کاروان‌های نظامی جدیدی را که حامل تجهیزات نظامی سنگین و لجستیکی بوده را به منظور حمایت از نیرو‌ها و مزدورانش در شمال سوریه، وارد منطقه «راس العین» در حومه شمالی غربی شهر «الحسکه» کرده است.

گفتنی است نظامیان ترکیه از سال ۲۰۱۹ به شمال سوریه حمله کرده و تعدادی از استان‌های آن را به اشغال خود درآوردند و به اساس گزارش منابع سوریه حتی در مدارس این منطقه شروع به ترویج زبان ترکیه‌ای کردند. دمشق بار‌ها به سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده است که مخالف حضور ترکیه در خاک خود است و خواستار خروج این کشور از سوریه شده است.

با این حال طی هفته جاری پارلمان ترکیه قانون تمدید حضور نظامیان این کشور در سوریه را تصویب کرد که با واکنش شدید سوریه مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار