عربستان سعودی از اقدام نماینده تل آویو در سازمان ملل در پاره کردن گزارش حقوق بشر این سازمان استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الخبر الیمنی، ‏‏ «عبدالله المعلمی»، نماینده عربستان در سازمان ملل با ادعای سیاسی بودن این گزارش آن را محکوم کرد.

المعلمی با اشاره به اقدام گلعاد اردان، نماینده تل آویو در پاره کردن گزارش حقوق بشری سازمان ملل گفت، ریاض از رد این گزارش استقبال می‌کند.
استقبال عربستان از این اقدام بیانگر زمینه سازی ریاض و تل آویو برای عادی سازی علنی روابط است.

اردان به دلیل گزارش سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در آن به شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد شده بود، عصبانی شد و گفت: «شورای حقوق بشر از زمان تأسیس در ۱۵ سال پیش، با ۹۵ قطعنامه به اسرائیل حمله کرده و آن را محکوم کرده است، در حالی که مجموعاً ۱۴۲ قطعنامه علیه سایر کشور‌های جهان صادر شده است».

او پس از سخنرانی خود، در تریبون سازمان ملل، گزارش سالانه شورای حقوق بشر را پاره کرد و گفت: «جای این گزارش تحریف شده و یک طرفه در سطل زباله است.»

از جمله تصمیمات گنجانده شده در حقوق بشر سازمان ملل، تصمیم شورای حقوق بشر برای تشکیل کمیته تحقیقاتی برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نبرد ۱۲ روزه بین حماس و صهیونیست‌ها است.

در این گزارش همچنین به شهرک سازی صهیونیست ها، وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه و حق تعیین سرنوشت فلسطینیان اشاره شده است.

در گزارش حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به ارتکاب جنایات علیه بشریت در فلسطین و یمن متهم شده اند. در این گزارش از این کشور‌ها خواسته شده است جنایات جنگی خود علیه یمنی‌ها و فلسطینی‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
لعنت به وهابیت خائن
آخرین اخبار