هفته چهارم مسابقات فوتبال مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) با برگزاری هشت دیدار آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته چهارم یا دور برگشت مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه با برگزاری دو دیدار همزمان آغاز می‌شود و در ادامه از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ۶ دیدار دیگر نیز انجام خواهند شد که طی آن‌ها تیم‌های صاحب نام بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و چلسی برابر حریفان خود به میدان خواهند رفت.

یوونتوس- زنیت

در گروه H تیم فوتبال یوونتوس از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه میزبان زنیت سن پترزبورگ خواهد بود.

یوونتوس در این فصل از رقابت‌های سری آ شرایط خوبی ندارد. این تیم از ۱۱ بازی سری آ ۱۵ امتیاز کسب کرده و در رتبه نهم جدول رده بندی جای گرفته است. با این وجود بیانکونری‌ها در لیگ قهرمانان اروپا هر ۳ بازی دور رفت را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و با ۹ امتیاز بالاتر از چلسی و زنیت در صدر جدول قرار دارند و زنیت با ۳ امتیاز از ۳ بازی در رتبه سوم قرار گرفته است.

یوونتوس در دیدار رفت در سن پترزبورگ موفق شد زنیت را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و حالا سردار آزمون و یارانش به دنبال جبران آن شکست خواهند بود. این در حالی است که یووه با کسب پیروزی در این دیدار راهی مرحله حذفی خواهد شد.

این دیدار برای شخص سردار آزمون از اهمیت بالایی برخوردار است. او که پس از زدن چند گل در لیگ برتر روسیه دچار افت شده بود، در دیدار رفت ضعیف ظاهر شد؛ اما چند هفته‌ای است که در لیگ روسیه بار دیگر به روند گلزنی بازگشته و حالا در تلاش خواهد بود در صورت حضور در میدان در لیگ قهرمانان نیز گلزنی کند و عملکرد ضعیف خود در دیدار برگشت را جبران کند.

عملکرد آزمون در دیدار رفت به قدری ضعیف بود که یکی از رسانه‌های روسی نوشت:" آزمون با این عملکرد باید انتقال به بوندسلیگا را فراموش کند." به همین جهت سردار برای این دیدار انگیزه های بالایی دارد.

  • یوونتوس در سه دیدار قبلی خود با زنیت سن پترزبورگ شکستی نداشته و ۲ پیروزی و یک تساوی به دست آورده است و در این سه بازی زنیت نتوانسته است دروازه این تیم را باز کند.
  • این دهمین رویارویی یوونتوس با تیم‌های روسی در رقابت‌های اروپایی است که یووه ۸ بار به پیروزی رسیده و ۶ کلین شیت داشته است.
  • ‏زنیت برابر تیم‌های ایتالیایی فقط یک بار به پیروزی رسیده که آن هم به دسامبر سال ۲۰۱۲ برابر آث‌میلان برمی گردد و پس از آن در ۶ بازی چهار بار شکست خورده و دو بار هم به تساوی دست یافته است.
  • یوونتوس از ۹ بازی اخیر خانگی در لیگ قهرمانان ۸ بار به پیروزی رسیده که ۴ بار آن به صورت متوالی بوده است.

بایرن مونیخ - بنفیکا

در دیگر بازی همزمان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از گروه E تیم فوتبال بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانس آرنا پذیرای تیم بنفیکا لیسبون خواهد بود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه پرگل ۴ بر صفر به سود بایرن مونیخ به پایان رسید.

بایرن مونیخ با ۹ امتیاز از ۳ بازی در صدر جدول گروه‌ E قرار دارد و بنفیکا نیز با ۴ امتیاز از ۳ بازی در رتبه دوم جای گرفته است. باواریایی‌ها می‌دانند که با کسب پیروزی در این دیدار راهی مرحله حذفی خواهند شد.

بایرن مونیخ از ۱۰ بازی با ۲۵ امتیاز در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد؛ در حالی که بنفیکا با همین امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه سوم لیگ پرتغال جای گرفته است.

قبل از این دیدار در رقابت‌های جام حذفی آلمان شوک بزرگی به مونیخی‌ها وارد شد و این تیم در دور دوم مقابل مونشن‌گلادباخ متحمل شکست سنگین ۵ بر صفر شدند.

  • این دو تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۱۱ بار با هم بازی کرده اند که بنفیکا هرگز نتوانسته است تیم آلمانی را شکست دهد و برابر این تیم ۸ شکست و ۳ تساوی داشته است.
  • بایرن مونیخ در ۹ مسابقه خود برابر بنفیکا در رقابت‌های اروپایی شکست نخورده است که این طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری یک تیم برابر تیم دیگری پس از سال ۱۹۵۵ است.
  • این پانصدمین بازی بایرن در رقابت‌های اروپایی خواهد بود. حاصل ۴۹۹ بازی این تیم ۲۸۹ پیروزی، ۱۰۵ تساوی و ۱۰۵ شکست بوده است. بارسا با ۵۸۷ و رئال ۵۷۵ بازی آمار بهتری نسبت به بایرن دارند.

دیناموکیف - بارسلونا

در دیگر دیدار گروه E تیم فوتبال بارسلونا در اوکراین به مصاف تیم دیناموکیف خواهد رفت. بارسا در دیدار رفت با تک گل جرارد پیکه موفق شد نماینده اوکراین را شکست دهد که این اولین گل کاتالان‌ها در بازی‌های این فصل بود.

تفاوت دیدار برگشت ۲ تیم با دیدار رفت این است که در این مسابقه، بارسا رونالد کومان، سرمربی هلندی خود را روی نیمکت نخواهد داشت. نتایج ضعیف بارسا باعث شدند سران این تیم کومان را از کار برکنار کنند و فعلاً سرجیو بارخوان هدایت آبی‌اناری ها را بر عهده دارد.

بارسلونا حتی بدون کومان هم در لالیگا در ۲ دیدار اخیر نتیجه نگرفت. این تیم برابر رایو وایکانو شکست خورد و سه روز بعد حتی در نیوکمپ نتوانست از پس آلاوس برآید و با نتیجه یک - یک متوقف شد تا ثابت شود که مشکل کاتالان‌ها بزرگتر از کومان است.

بارسا در حال حاضر با ۱۶ امتیاز از ۱۱ بازی در عین ناباوری در رتبه یازدهم جدول رده بندی جای گرفته است و با صدر جدول ۹ امتیاز اختلاف دارد.

بارسلونا با ۳ امتیاز از ۳ بازی در رتبه سوم گروه E جای گرفته و دیناموکیف با یک امتیاز از سه بازی تیم قعرنشین گروه است.

در دیدار‌های رو در رو هم آمار به سود بارسلونا است. بارسلونا که اولین امتیاز خود را در دیدار‌های مرحله رفت برابر دیناموکیف به دست آورد، امیدوار است در این بازی هم بتواند از حریف اوکراینی امتیاز بگیرد تا به وضعیت خود سر و سامان ببخشد.

  • بارسلونا هر پنج بازی آخر خود مقابل دیناموکیف را در لیگ قهرمانان را برده و در دو بازی آخر خود کلین شیت کرده است.
  • دیناموکیف از ۱۳ رویارویی برابر بارسلونا فقط سه بار به پیروزی رسیده، ۹ بار شکست خورده و یک بار هم به تساوی دست یافته است.
  • آخرین پیروزی دیناموکیف برابر بارسا به نوامبر سال ۱۹۹۷ برمی‌گردد که با هت‌تریک شفچنکو ۴ بر صفر بارسا را شکست داد.
  • بارسلونا در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان فقط یک گل به ثمر رسانده که این بدترین آمار گلزنی آن‌ها در رقابت‌های اروپایی پس از سه بازی است.
  • دیناموکیف در دو بازی اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان، کلین شیت کرده که برابر فرنس باروش و بنفیکا بوده است و حالا به دنبال آن است که برای اولین بار از اکتبر سال ۲۰۰۲ سه بار متوالی در خانه دروازه خود را بسته نگه دارد.

آتالانتا - منچستریونایتد

امشب در یکی از دیدار‌های هم زمان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم فوتبال منچستریونایتد در ایتالیا مهمان آتالانتا خواهد بود. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه اولدترافورد در حالی با پیروزی ۳ بر ۲ تیم منچستریونایتد به پایان رسید که شاگردان سولشر در پایان نیمه اول با نتیجه دو بر صفر از حریف ایتالیایی عقب بودند.

یونایتد‌ها در روز‌های اخیر شرایط خوبی نداشتند و اوضاع این تیم تا جایی پیش رفت که شمارش معکوس برای برکناری سولشر آغاز شده بود، اما پیروزی سه بر صفر این تیم مقابل تاتنهام آرامش را موقتاً به اردوی شیاطین سرخ بازگردانده است.

خلاف لیگ جزیره، منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا وضعیت بهتری دارد. این تیم از سه بازی ۶ امتیاز کسب کرده و صدرنشین گروه F است. آتالانتا با ۴ امتیاز از سه بازی در رتبه سوم این گروه جای دارد.

  • منچستریونایتد در ۱۱ بازی اخیر خود برابر تیم‌های ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک شکست داشته و به ۸ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است.
  • آتالانتا در ۵ بازی خود مقابل تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار به پیروزی رسیده، سه بار شکست خورده و یک تساوی به دست آورده است.
  • منچستریونایتد در ۶ بازی اخیر برابر تیم‌های ایتالیایی پنج بار به پیروزی رسیده است و فقط یک شکست داشت.
  • منچستر یونایتد به دنبال آن است که صد و پنجاه و نهمین پیروزی خود در رقابت‌های اروپایی را جشن بگیرد که در این صورت اولین تیم انگلیسی خواهد بود که به این رکورد دست یافته است و بعد از رئال، بایرن و بارسلونا چهارمین تیم اروپایی خواهد بود.
  • آتالانتا در دیدار‌های خانگی عملکرد خوبی دارد. این تیم در ۸ بازی خانگی اخیر سه بار به پیروزی رسیده، سه تساوی و دو شکست داشته است.

برنامه سایر بازی‌های امشب به شرح زیر است؛

مالمو- چلسی ۲۱ و ۱۵ دقیقه

ولفسبورگ - سالزبورگ ۲۱ و ۱۵ دقیقه

ویارئال- یانگ بویز ۲۳ و ۳۰ دقیقه

سویا- لیل ۲۳ و ۳۰ دقیقه


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سردار آزمون اخلاق و انسانیت را زیر پا گذشته چه فایده دارد او به یوونتوس گل بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سردار آزمون فعاا ۶ صفر به خانمی ازبک ساکن روسبه باخته است .برد مقابل یوه دردی او را درمان نمی کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سردار آزمون در دادکاه باید به مصاف خانم ازبک و دختر بچه ۵ ماهری بود یا در زمین فوتبال در مقابل یوونتوس عرض اندام بکند .!؟
آخرین اخبار