سرمربی هلندی تیم فوتبال بارسلونا عملکرد ضعیفی در این تیم داشته و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

به گزارش خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رونالد کومان، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا به دلیل عملکرد ضعیف بارسلونا در فصل جدید در چند روز اخیر سرتیتر اخبار بوده است. شکست ۳ بر صفر مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا باعث شد بارسلونا در کانون توجه قرار گیرد. پس از آن ۲ تساوی ناامید کننده برابر گرانادا و کادیز انتقاد‌ها از سرمربی هلندی را بیشتر کرد.

کاتالان‌ها تاکنون تنها ۲ برد از ۷ بازی خود در تمام رقابت‌های این فصل کسب کرده اند. آن‌ها در حال حاضر با ۷ امتیاز کمتر از رئال مادرید صدرنشین در رده هفتم لالیگا قرار دارند. با توجه به اتفاقات رخ داده، بعید به نظر می‌رسد که مرد هلندی بتواند بارسلونا را به مسیر درست هدایت کند.

برای جلوگیری از ادامه روند ضعیف بارسلونا، جدایی کومان از هدایت این تیم بهترین گزینه است. 

با توجه به این مقدمه ما ۵ دلیل قوی را بررسی می‌کنیم که چرا بارسلونا نباید در اخراج سرمربی خود تعلل کند.

۱- اجتناب از صبر بی فایده 

از ابتدا مشخص بود که رونالد کومان برای بارسلونا مناسب نیست. تاکتیک‌های کومان نتایج ضعیفی در بازی‌های اخیر برای بارسلونا در پی داشته است. او با برخی از بازیکنان و رئیس باشگاه رابطه خوبی ندارد؛ بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که کومان آینده‌ای در این باشگاه ندارد.

کاتالان‌ها در حال حاضر شرایط بدی را تجربه می‌کنند و منطقی‌تر است که در اسرع وقت کومان از هدایت بارسلونا برکنار شود تا بیش از این فرصت برای بازسازی تیم از دست نرود. 

بارسا در حال حاضر چند بازیکن جوان و بااستعداد در اختیار دارد. این تیم در حال حاضر چند بازیکن مصدوم دارد که در صورت بازگشت به ترکیب می‌توانند کمک زیادی به بارسلونا کنند. 

چیزی که بارسلونا در حال حاضر فقدان آن را احساس می‌کند، سرمربی‌ای است که بتواند از داشته های خود بیشترین استفاده را کند. کومان گزینه مناسبی برای هدایت بارسلونا نیست و زمان مشخص می‌کند که او چه زمانی از این تیم جدا می‌شود. 

رونالد کومان سرمربی تیم فوتبال بارسلونا

۲- جایگزین‌های بهتری برای بارسلونا در دسترس هستند 

اگر بارسلونا تابستان امسال تصمیم به اخراج رونالدو کومان بگیرد، مطمئنا گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی سرمربی هلندی در دسترس خواهند بود.

به احتمال زیاد اریک تن هاگ، سرمربی کنونی آژاکس بهترین گزینه برای بارسلونا است. این مربی هلندی در ۲ سال اخیر تاثیر مثبتی بر آژاکس گذاشته است. تیم او با نمایش‌های دیدنی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ همه را شوکه کرد و در آن فصل یوونتوس و رئال مادرید را شکست داد.

ژاوی هرناندز، هافبک سابق بارسلونا نیز گزینه مناسبی است. این مربی اسپانیایی اکنون به عنوان سرمربی السد فعالیت می کند و فصل گذشته تیم قطری را به قهرمانی در ۲ جام رساند. تاکتیک هر ۲ مربی با فلسفه بلوگرانا مطابقت دارد و مطمئنا پس از جدایی رونالد کومان، نام آن‌ها برای جانشینی سرمربی هلندی مطرح می‌شود. 

اریک تن هاگ سرمربی تیم فوتبال آژاکس

۳- رابطه مخدوش کومان با لاپورتا

رابطه رونالد کومان با خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا خوب نیست. این ۲ حتی اختلافات خود را به رسانه‌ها کشانده اند تا به وضوح مشخص شود در این باشگاه اختلافات داخلی وجود دارد.

همه چیز از آنجا شروع شد که لاپورتا قصد داشت در تابستان امسال سرمربی جدیدی را انتخاب کند. کومان از این موضوع راضی نبود و آنچه این اتفاق در پی داشت جنگ لفظی بین این ۲ نفر بود.

کومان اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: رابطه من با لاپورتا بهبود یافته است، اما هفته گذشته اتفاقی افتاد که فکر می‌کنم درست نبود. صادقانه باید بگویم که نمی‌دانم در بارسا ماندنی هستم یا نه، با رئیس باشگاه در این مورد صحبت نکرده‌ام. می‌دانم که برای رسیدن به جام‌ها نیاز به تغییراتی داریم، اما باید در مورد این مسائل خیلی صریح و صادقانه حرف زده شود. 

این کش و قوس قطعا برای وجهه بارسلونا خوب نیست. این یک تصمیم عاقلانه خواهد بود که رئیس باشگاه قبل از اینکه جنگ داخلی در باشگاه دامنه دار‌تر شود، کومان را کنار بگذارد.

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا


بیشتر بخوانید 


۴- برخورد نامناسب با بازیکنان 

نحوه برخورد رونالد کومان با بازیکنان بارسلونا جای نگرانی دارد. این مربی کمی بیشتر از یک سال را در نیوکمپ گذرانده است، با این حال او در این مدت نتوانسته با بازیکنان ارتباط خوبی برقرار کند. 

میرالم پیانیچ درباره او گفته بود: رونالد کومان به من بی احترامی کرده است.‌ ای کاش او به من می‌گفت که از من چه می‌خواهد، اما هرگز با من صحبت نکرده است. او یک مربی بسیار عجیب است. این اولین بار است که چنین رفتاری را از یک مربی می‌بینم. 

برای نمونه دیگری در این زمینه می‌توان به این نکته اشاره کرد که هیچ کسی دقیق نمی‌داند چرا به ریکی پویگ که یکی از استعداد‌های بارسلونا است، فرصت کافی برای بازی داده نمی‌شود. میرالم پیانیچ و لوئیس سوارز هر ۲ پس از ترک باشگاه از بدرفتاری کومان شکایت کردند.

بازیکن تیم فوتبال بارسلونا

۵- کومان هرگز گزینه مناسبی برای هدایت بارسلونا نبوده است

انتصاب رونالد کومان یکی از اشتباهات دوران مدیریت جوزپ بارتومئو بود. این واقعیت که جوآن لاپورتا پس از پیروزی در انتخابات ریاست باشگاه تلاش کرد تا کادرفنی را تغییر دهد، نشان می‌دهد که او به اشتباه رئیس قبلی پی برده است.

از سرمربی بارسلونا انتظار می‌رود که از نظر تاکتیکی به کار خود مسلط باشد، از رویکردی جذاب و تهاجمی برای بازی استفاده کند و ذهنیت برنده شدن داشته باشد. کومان در این زمینه‌ها شکست خورده است. 

او در نیوکمپ رویکرد دفاعی تری را اتخاذ کرده است، تیمش برخلاف گذشته بدون تمایل شدید برای پیروزی بازی می‌کند؛ بنابراین او برای هدایت کاتالان‌ها مناسب نیست.

کومان در آستانه اخراج از بارسلونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار