گد دام دارمندرا سفیر هند در بندرعباس با مهدی دوستی استاندار هرمزگان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مهدی دوستی، استاندار هرمزگان و سفیر هند در این دیدار در خصوص توسعه تبادلات در بخش انرژی، ترانزیت کالا، توسعه صادرات و واردات محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش انرژی و تشکیل کارگروه مشترک گفتگو کردند.

استاندار هرمزگان در این دیدار گفت: در حوزه‌های ترانزیت و صادرات محصولات کشاورزی به هند و تشویق تجار هندی برای استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران قدم‌های مهمی برداشته شده است.

مهدی دوستی افزود: هندی‌ها فرصت‌های استان را در حوزه‌های مختلف دیده اند و و برای دسترسی به شرق اروپا و آسیای میانه بسیار مشتاق هستند که از ظرفیت‌های استان هرمزگان استفاده کنند.

سفیر هند نیز در این دیدار گفت: سعی می‌کنیم بستر توسعه ارتباط در همه زمینه‌ها بویژه اقتصاد و تجارت را فراهم کنیم و زمینه گسترش این روابط بین هند و هرمزگان نیز با توجه به توانمندی‌های دو جانبه بسیار قوی است.

دارمندرا افزود: سفر به هرمزگان نیز با هدف بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی انجام شده است و بررسی سبد صادراتی هرمزگان نشان می‌دهد زمینه صادرات خرما و فرآورده‌های شیلاتی به هند بیش از سایر موارد است و حوزه‌های انرژی، صنعت و خدمات فنی-مهندسی نیز در حال بررسی است.

سفیر هند با بیان اینکه هم اکنون امکان پرداخت روپیه به صادرکنندگان ایرانی وجود دارد، افزود: چگونگی تسهیل مبادلات مالی دو جانبه نیز مساله مهمی است که رایزنی‌ها بین مقامات بانک مرکزی ایران و هند برای این منظور در حال انجام است.

گد دام دارمندرا افزود: دوکشور از لحاظ اقتصادی می‌توانند شرکای استراتژیک در منطقه و حوزه بین‌المللی باشند و ما قصد داریم با ایران روابط تجاری خود را بیشترکنیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.