بندرعباس؛

تمایل هند به همکاری با ایران در زمینه های نظامی و اقتصادی

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناوهای هندی در بندرعباس نشان از توانایی کشورهای منطقه در تامین امنیت منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس امیر دریادار آزاد دیشب در ضیافت شامی که به میزبانی سفیر هند بروی عرشه ناو گانگا در بندرعباس برگزار شد افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران قوی و مستقل و هند می تواند در آینده منطقه تاثیر گذار باشد.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران گفت: شمال اقیانوس هند و تلاقی آن با سواحل مکران در ایران با توجه به جمعیت زیاد این منطقه نقش مهمی در اقتصاد منطقه و دنیا دارد.
جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: هرمزگان آماده همکاری با کشور هند و خواهرخواندگی با یکی از استان های کشور هنداست.
سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران نیز در این ضیافت گفت: هرمزگان استانی مهم در اقتصاد ایران است و برای کشور هند نیز اهمیت زیادی دارد و اکنون نیز تعدادی از هندی ها در این استان زندگی و کار می کنند.
سائوراب کومار گفت: ما علاقمند به  استفاده از ظرفیت های هرمزگان بویژه در کریدُر شمال- جنوب و برای حضور در بازارهای آسیای میانه، هستیم.
وی افزود: کشور هند و ایران آماده همکاری در همه زمینه ها از جمله نظامی و امنیتی هستند.
دراین مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی و ضیافت شام همراه بود شماری از وابستگان نظامی کشورهای برزیل، روسیه، قزاقستان و چین نیز حضور داشتند.
ناوشکن های هندی گانگا و تریکند دیروز با پیام صلح و دوستی و با هدف گسترش روابط با ایران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو وگرفت .
برگزاری تمرین مشترک تبادل اطلاعات و تجربه ، دیدار با مسئولان استان هرمزگان ، مسابقات ورزشی و دیدن از مکان های تاریخی و گردشگری هرمزگان از برنامه های سفر 4 روزه این ناوگروه به بندرعباس است.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.