بندرعباس؛

تشکیل کارگروه آموزش اولیاء بی‌سواد در مدارس هرمزگان

رئیس اداره سوادآموزی ناحیه یک بندرعباس گفت: کارگروه آموزش اولیاء بی‌سواد باهدف کاهش و ریشه‌کنی بی‌سوادی در مدارس هرمزگان تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ نجمه قنبر نیا عوامل اجرایی آموزشگاه، معلمان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان در مدارس این ناحیه آموزشی از تشکیل دهندگان این کارگروه آموزشی هستند.
وی افزود: بهره‌گیری از نقش دانش آموزان در شناسایی و جذب اولیاء، تقویت نظارت و بهبود کیفیت آموزشی و شتاب بخشی بر اجرای برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی از دیگر اهداف تشکیل کارگروه سوادآموزی در مدارس نام برد.
رئیس اداره سوادآموزی ناحیه یک بندرعباس با اشاره به اینکه درصد بالای بی‌سوادان در بین اولیاء دانش آموزان؛ شیوه آموزش خودآموز برای اولیایی که فرصت و یا امکان حضور در کلاس‌های درس را ندارند را مناسب دانست.
قنبر نیا افزود: در این روش فرد بی‌سواد در محل زندگی و یا کار خود با استفاده از کتاب‌های پودمانی و به کمک یکی از اعضای باسواد خانواده و یا نزدیکان آموزش می بیند.
وی گفت: سواد آموز در روش آموزش خودآموز، همه سرانه تمام‌ شدۀ قبولی سوادآموزی به مبلغ 698 هزار تومان را به عنوان هدیه دریافت می‌کند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.