معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ١٣٣ میلیون لیتر مصرف آبی داریم که به شدت باید این مصرف را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با حضور در نوردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: خدمات شهری نزدیک به ١٠ هزار نفر از نیرو‌های شهرداری را در بسته کاری خود دارد و ٢٧ هزار نفر هم در سه موضع رفت و روب، جمع آوری پسماند و فروشندگان میادین میوه و تره بار دارد.

وی ادامه داد: نکته مهم بحث فضای سبز و میادین میوه و تره بار است، آب در فضای سبز موضوع حساسی است که باید به آن پرداخته شود و تامین منابع آبی را باید در اولویت خودِ قرار دهیم، ما در افق سال ١٤١٠ باید ۲۵۰میلیون لیتر منابع آبی برای فضای سبز داشته باشیم.

بهرامی گفت: ما در حال حاضر ١٣٣ میلیون لیتر مصرف آبی داریم که به شدت باید این مصرف را کاهش دهیم و به ٨٠ میلیون لیتر برسانیم و باید از پساب‌های شهر تهران هم استفاده کنیم، این پساب‌ها فرصتی است که باید زودتر از آن بهره برداری شود.

وی گفت: در جلساتی که با آقایان داشتیم، زمین‌هایی که نیاز دارند در آنجا تصفیه خانه باشد و ما از پساب‌های آن‌ها استفاده کنیم، در اختیارشان قرار می‌دهیم، البته باید سند قانونی به نام ان‌ها زده شود، ما حاضر هستیم بر روی این زمین‌ها تعهد محضری بدهیم که تحویل بگیرید و ساخت تصفیه خانه‌ها را انجام دهید.

بهرامی تاکید کرد: خواهش من این است که موضوع آب در شورای شهر جدی گرفته شود، سرانه فضای سبز پیرامون شهری ما از ۲۵۰متر باید به ۲۶برسد، ما امسال ۲۵۰ هکتار از اماکنی را که مصرف آب زیادی دارند را باید به کم آب تبدیل کنیم که این برنامه حساسیت جدی دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تصریح کرد: پادگان ٠٦ یک موضوع بسیار مهمی است که شورای شهر باید بر روی آن تاکید داشته باشد و این بن بست نجات پیدا کند، در خیابان پاسداران یک مسجد وجود دارد و تقریبا هم پارکی وجود ندارد که باید رسیدگی شود.

سیداحمد علوی عضو دیگر شورای شهر تهران هم گفت: من خواهش می‌کنم موضوع ایمنی وسایل داخل پارک‌ها و بوستان‌ها را مدنظر قرار دهید و جدی‌تر پیگیری کنید.

وی اضافه کرد: افتتاح یک بوستانی برای بانوان در منطقه ٢١ تحت عنوان بوستان مادر در اولویت خود داریم که انشالله حصارکشی آن انجام می‌شود، بوستان‌های موضوعی بسیار مهم هستند، اما متاسفانه مردم استفاده مستمر از آن‌ها نمی‌کنند و بایدآن‌ها را تشویق کنیم؛ ما مقید به اجرای طرح جامع پسماند هستیم و رو به جلو خواهیم رفت.

پس از آن، پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه آتش نشان عزیزمان آقای سلطان شریفی دو دوم آبان ماه در یکی از ساختمان‌های ناایمن خیابان جمهوری دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: ما ساختمان‌های پلاسکو بالقوه زیادی در شهر داریم که هر زمان می‌تواند فاجعه‌ای ایجاد کند، ما از آقای بهرامی می‌خواهیم که فکری اساسی برای ایمن سازی شهر و ساختمان داشته باشند قبل از اینکه حادثه ما را درگیر کند.

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: برای آتش نشان عزیزمان آرزوی سلامتی می‌کنم و توقع داریم که برای چنین موضوعی فکر اساسی شود و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خدمات شهری ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار