مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین از آغاز دوره‌های آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد با شرکت ۳۰ هنرجو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  سید قاسم قوامی مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در نشست تبیین برنامه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: فراخوان تئاتر بچه‌های مسجد در مردادماه سال جاری اعلام و در ابتدای آبان ماه با ثبت ۱۷ گروه نمایشی به پایان رسید و در ادامه با مصاحبه‌ها و بررسی‌های تخصصی پنج گروه که متشکل از ۳۰ هنرجو است، جواز حضور در این دوره‌های آموزشی را بدست آوردند.

وی اظهار داشت: اساتید دوره آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان قزوین بر عهده کیوان حبیبی، امیر رجب‌پور، آذر متفکر و سید قاسم سید قوامی خواهند بود و هنرجویان علاقه‌مند با مبانی هنر نمایش، نمایش نامه نویسی، کارگردانی و بازیگری آشنا می‌شوند.

مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی  گفت : هدف ما در تئاتر بچه‌های مسجد تربیت نیروی انقلابی و متعهد برای فرهنگ و هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا هنرمندانی شایسته پا به عرصه بگذارند.

وی تاکید کرد: طرح معضلات و مشکلات محله با استناد به آموزه‌های دینی، معرفتی و سخنان و رفتار و اعمال پیامبر رافت و ائمه اطهار (ع) از موضوعات اصلی و اولویت‌دار نمایش‌های مسجدی است.

رییس انجمن هنر‌های نمایشی قزوین گفت: آموزش، پژوهش و آفرینش از جمله بخش‌های اصلی در هنر‌های نمایشی محسوب می‌شوند که در این بین آموزش از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است برنابراین فراهم کردن این شرایط توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین بسیار تحسین برانگیز و کارآمد است.

وی افزود: در این دوره هنرجویان با مبانی هنر‌های نمایشی، تاریخ نمایش و شکل‌گیری آن، نمایش‌های ایرانی و عوامل تشکیل‌دهنده گروه‌های نمایشی از جمله نویسندگی، بازیگری و کارگردانی آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار