مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از وضعیت مطلوب زیستگاه پناهگاه حیات وحش شیرکوه و غنای گونه‌های گیاهی و جانوری آن منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، گفت: برآورد جمعیت علفخواران وحشی پناهگاه حیات وحش شیرکوه با برنامه ریزی و نظارت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و با همکاری و حضور محیط بانان و همیاران محلی شهرستان تفت در قالب ۱۱ گروه انجام شد.

او افزود: پناهگاه حیات وحش شیرکوه که با وسعت ۴۳۰۰۰ هزار هکتار در شهرستان تفت، مانند جزیره‌ای سبز در قلب بیابان‌های مرکزی ایران جای دارد و یک اکوسیستم بسیار ارزشمند و منحصر به فرد را تشکیل داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد افزود: این منطقه، همواره در خشکسالی‌ها و شرایط اقلیمی خاص استان کویری یزد، پناهگاه گونه‌های جانوری و گیاهی بوده و به همین دلیل، غنای گونه‌ای بسیار ارزشمندی دارد. به طوریکه از ۸۰۰ گونه گیاهی استان، ۶۱۰ گونه در شیرکوه پراکنش دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰ گونه جانوری از انواع پرندگان، خزندگان و پستانداران را در خود جای داده است.

او افزود: اخیراً نیز گونه‌های جدیدی از حشرات (پروانه‌ها و کفشدوزک ها) و جوندگان از این زیستگاه خاص به جهان علم معرفی شده است.

از جمله گونه‌های جانوری منطقه می توان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کاراکال، گربه پالاس، عقاب شاهی، مار پلنگی، افعی شاخدار، زیبا موش شیرکوه، انواع خفاش و... اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار