۷۶ محکوم امنیتی و ۱۰۰ اعدامی مورد عفو قرار گرفتند

مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه گفت: ۱۰۰ نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و ۷۶ محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر رهبری هستند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از موافقت رهبر انقلاب اسلامی با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات سه هزار و چهارصد و پنجاه و هشت تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) از زندان آزاد شدند.

  حسین نجفی، دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضاییه با اعلام جزییات این عفو گفت: ۱۰۰ نفر از افراد دارای محکومیت اعدام و ۷۶ محکوم امنیتی جزو عفوشدگان اخیر هستند.

۱۰۰ نفر اعدامی که بخشوده شدند چه افرادی هستند؟

این افراد عمدتا محکومان به اعدام ناشی از جرائم مواد مخدر پس از عفو به ۳۰ سال حبس محکوم می‌شوند.

در پی انتشار جزئیات عفو و تخفیف مجازات سه هزار و چهارصد و پنجاه و هشت تن از محکومان و اعلام عفو صد محکوم به اعدام، حسین نجفی، دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه اعلام کرد که این افراد عمدتا محکومین به اعدام ناشی از جرایم مواد مخدر هستند که پس از دارا بودن شرایط و استحقاق عفو، مشمول یک درجه تخفیف شدند که مطابق ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکومیت آنان به سی سال حبس و دومیلیارد ریال جزای نقدی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آزادی زندانیان ، عفو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
آخرین اخبار