یونیسف بار دیگر هشدار داد که افغانستان با شدیدترین بحران‌ها مواجه است و نظام صحی این کشور در حال فرپاشی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که افغانستان با شدیدترین بحران‌ها مواجه است و نظام صحی این کشور در حال فرپاشی است.

سلام الجنبی، نماینده یونیسف در افغانستان اظهار داشت: افغانستان با سخت ترین بحران‌ها روبرو است و نیازهای این کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

وی فزود: علاوه بر این بحران روزافزون افغانستان که به کمبود غذا و نبود امنیت غذایی مربوط است، نظام نظارت بر صحت و خدمات اجتماعی این کشور نیز روبه فروپاشی است.

الجنبی با اشاره به اینکه افغانستان در آغاز سال جاری یکی از کشورهایی بود که بدترین اوضاع را در میان کشورهای جهان داشت و حدودا نیمی از جمعیت آن از جمله ۱۰ میلیون کودک به کمک‌های انسانی نیاز داشتند، گفت که به دلیل اتفاقات اخیر این کشور تعداد خانواده‌هایی که زیر خط فقر قرار دارند افزایش می یابد.

وی اعلام کرد که نیازهای انسانی فعلی افغانستان ۱۹۲ میلیون دالر تخمین زده شده که تامین حدود ۷۰ درصد آن را کشورهای کمک کننده به یونیسف به دوش گرفته‌اند.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، سازمان‌های جهانی از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف از فروپاشی سیستم صحی این کشور هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.