مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: خیر اهل سنندج با اختصاص ۲۰ میلیارد ریال مسبب آزادی ۸۵ زندانی مالی استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان اظهار داشت: آزادسازی زندانیان امسال سه برابر سال گذشته بوده است که بخشی بزرگی از آن را مدیون کمک‌های خیرین استان هستیم و کمک اخیر یک خیر و آزادی یک باره ۸۵ نفر از زندانیان مالی در استان بی سابقه بوده است.

فتحی ادامه داد: فقط در ایام ربیع و هفته وحدت ۱۰۵ زندانی مالی از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند که ۸۵ نفر آن‌ها توسط یک خیر و مابقی با کمک ۲۰ خیر دیگر استان آزاد شدند.

او  یاری رییس کل دادگستری کردستان، قضات و زندانبانان را در آزادسازی قابل تحسین دانست و اضافه کرد: در این ایام در مجموع ۱۹۳ زندانی آزاد شدند که ۱۰۵ نفر آن‌ها مالی و ۸۸ نفر هم از واجدین شرایط حقوقی و قانونی بودند که مشمول عفر رهبر معظم انقلاب شده و از زندان‌های استان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی را امری ارزنده و قابل تقدیر است گفت: خیّرین با آزادی بدهکاران مالی از زندان، ضمن جلب رضایت پروردگار و اجر اخروی، زمینه شادمانی خانواده زندانیان را فراهم می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان یادآور شد: میزان زندانیان استان کردستان در ۶ ماهه اول امسال ۱۵ درصد کاهش یافته است که در این زمینه در کشور از رتبه نخست بهره‌مند شده‌ایم.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.