سهم بازار چشمگیر اپل در صنعت بازی سازی

اپل در گزارش سالانه خود اعلام کرد که اکنون یک شرکت بازی سازی است که توان رقابت با دیگر شرکت های این حوزه را دارد.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فون آرنا، شرکت اپل گزارش سالانه خود را که با نام " فرم ۱۰-K " نیز شناخته می‌شود، در روز جمعه به کمیسیون SEC ارائه کرد که در آن آمده است که پلتفرم بازی‌اش با شرکت‌های برتر بازی مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو رقابت می‌کند. در پرونده‌های قبلی ۱۰-K، اپل رقبای خود را اندروید و ویندوز معرفی کرده بود. داده‌های فاش‌ شده در نبرد Epic و Apple نشان می‌دهد که ۷۰ درصد درآمد اپ استور از بازی‌ها تامین می‌شود.

اطلاعات دیگری که به دست آمد نشان می‌دهد اپل در ۳۳ درصد از کل معاملات بازار بازی شرکت داشته است. این سهم بازار به تنهایی به اپل اجازه می‌دهد تا به عنوان یک شرکت بازی سازی قانونی در نظر گرفته شود. اکنون نیز که صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس و مدل‌های جدید مک بوک پرو، همگی نرخ تازه سازی ۱۲۰ بار در ثانیه را دارند، بازیکنان دلیل خوبی برای روی آوردن به اپل برای انجام بازی‌های موبایلی خواهند داشت.

k10

بازی در حال حاضر منبع درآمد مهمی برای اپل است، چون این شرکت از بازی‌های پلتفرم‌های خود بیشتر از مجموع ارقام متعلق به سونی، نینتندو، مایکروسافت و اکتیویژن درآمد کسب می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار