با پشت سر گذاشتن اپل؛

مایکروسافت به با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شد

شرکت مایکروسافت توانست با عبور از اپل به با ارزش‌ ترین شرکت جهان تبدیل شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از cnbc، مایکروسافت روز جمعه پس از اینکه اپل نتوانست به پیش‌بینی‌های درآمدی خود برسد، از ارزش بازار این شرکت عبور کرد و به با ارزش‌ ترین شرکت سهامی عام در جهان تبدیل شد.

ارزش بازار مایکروسافت در زمان بسته شدن بازار در روز جمعه به نزدیکی ۲.۴۹ تریلیارد دلار رسیده و از طرفی ارزش بازار اپل در حدود ۲.۴۶ تریلیارد دلار بوده است. اپل روز پنج‌شنبه گزارش داد که در نتیجه محدودیت‌های زنجیره‌ای تامین کالا، پیش‌بینی درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم مالی شرکت نادیده گرفته شده است.

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل به جاش لیپتون از CNBC گفت که کسری درآمد این شرکت ۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، اما او انتظار دارد مشکلات زنجیره‌ای تامین کالا در دسامبر بدتر شود.

اپل و مایکروسافت

فروش آیفون در این شرکت نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است، اما همچنان کمتر از انتظارات تحلیلگران است. سه ماهه چهارم این شرکت تنها شامل چند روز فروش آیفون ۱۳ بود. اپل اولین شرکتی بود که به ارزش بازار یک تریلیارد و ۲ تریلیارد دلاری رسید. این شرکت با پیشی گرفتن از شرکت سعودی «آرامکو» در سال گذشته به با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام در جهان تبدیل شد.

مایکروسافت در سه ماهه اول مالی خود که حدود ۲۲ درصد در سال نسبت به سال گذشته افزایش داشت، از پیش‌بینی‌های درآمدی که برای آن در نظر گرفته شده بود فراتر رفت. CNBC قبلاً گزارش داده بود که این سریع‌ترین رشد یک شرکت از سال ۲۰۱۸ بوده است.

مشکلات شیوع ویروس کرونا برای اپل

مایکروسافت آخرین بار در سال ۲۰۲۰ از نظر ارزش بازار بالاتر از اپل قرار گرفته بود، زیرا در آن زمان همه‌گیری ویروس کرونا روی زنجیره‌های تامین تاثیر گذاشته بود و باعث ایجاد مشکلاتی برای این شرکت شده بود. در زمان بسته شدن بازار، سهام مایکروسافت تا به امروز نسبت به سال گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش داشت، در حالی که سهام اپل تقریبا ۱۳ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: مایکروسافت ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار