جدیدترین گزارش سالانه موسسه تحقیقات برند Interbrand تایید کرد که شرکت اپل همچنان ارزشمندترین شرکت دنیای تکنولوژی است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در حالی یکسال از درگذشت استیو جابز نابغه محبوب دنیای تکنولوژی و مدیرعامل بزرگترین شرکت این حوزه می‌گذرد، شرکتی که او سال‌ها پیش همراه با استیو ووزنیاک تاسیس کرده بود همچنان عنوان ارزشمندترین شرکت تکنولوژی جهان را برای خودش حفظ کرده است.
این درحالی است که بسیاری در زمان مرگ وی معتقد بودند که شرکت اپل بعد از جابز نمی‌تواند روند موفقیت‌های گذشته‌ اش را حفظ و تکرار کند. جدیدترین گزارش سالانه موسسه تحقیقات برند
Interbrand تایید کرد که شرکت اپل همچنان ارزشمندترین شرکت دنیای تکنولوژی است.

این گزارش که سیزدهمین گزارش سالانه این موسسه درباره با ارزشترین برندهای جهان است، دیگر نام‌های آشنای دنیای تکنولوژی را هم با خودش دارد. هر چند کوکاکولا همچنان رتبه اول را به‌عنوان ارزشمندترین برند جهان برای خودش حفظ کرده است، اما اپل با فروش چشمگیرش در بازارهای توسعه‌یافته و در حال توسعه رتبه دوم را در اختیار دارد و به عنوان ارزشمندترین برند دنیای تکنولوژی شناخته می‌شود.

جایگاه دوم نه از آن گوگل که متعلق به مایکروسافت است. با ۵۶.۷ میلیارد دلار ارزش، مایکروسافت که ۲.۶ میلیارد دلار صرف تبلیغات کرده درآمدی معادل ۷۷.۸ میلیارد دلار به جیب زده.پس از کوکا کولا که در این فهرست هم جایگاه اولش را با سومی تعویض کرده، آی بی ام با ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار و گوگل با ارزش ۴۷.۳ میلیارد دلار چهارم و پنجم هستند.

در نیمه دوم جدول هم جنرال الکتریک، اینتل و سامسونگ رده های ۶ و ۷ و ۸ را اشغال کرده اند. سامسونگ با رشد ۵۳ درصدی حتی از اپل (۲۰٪) و گوگل (۲۶٪) نیز پیشرفت بیشتری داشته و به لطف فروش انواع محصولات با قیمت های متنوع، درآمدش از اپل نیز پیشی گرفته.البته هزینه تبلیغاتی هنگفت سامسونگ را هم از یاد نبرید. این شرکت با ۴.۳۹۸ میلیارد دلار، دو برابر اینتل یا مایکروسافت، شش برابر گوگل، سه برابر آی بی ام، و چهار برابر اپل هزینه تبلیغاتی داشته است.

از دیگر شرکت های معروف تکنولوژیک در این فهرست می توان به سیسکو در جایگاه ۱۲، اوراکل در جایگاه ۱۳، HP در رتبه ۳۱، آمازون در رتبه ۳۳، فیسبوک در رتبه ۳۶، کانن در رتبه ۵۷، نوکیا در رتبه ۷۲، سونی در جایگاه ۸۰، و دل در رتبه ۸۴ نام برد.


دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

             


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار