ترکیب جعبه کفش فورد و کوپه بی ام و سری ۳

شرکت خودروسازی فورد در کاری جالب Shoebox و کوپه بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۰۸ را باهم ترکیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از motor۱، داک هادسون در انیمیشن محبوب Cars به خاطر دارید؟ هادسون هورنت در آن زمان رقیبی سرسخت به نام فورد ۱۹۴۹ در بازار داشت که در اصطلاح عامیانه به عنوان جعبه کفش فورد (Shoebox) و اولین مدل کاملاً جدید این شرکت خودروسازی پس از جنگ جهانی دوم، شناخته می‌شد. با این حال، شرکت فورد برای صرفه جویی در مصرف انرژی موتور یک کوپه بی ام و سری ۳ مدل ۲۰۰۸ را زیر آن قرار دادند که توسط Barcroft Cars نمایش داده شده است. فورد این پروژه را فقط با مبلغ ۳۴۰۰ دلار شروع کرد.

فورد ۱۹۴۹

ایده ترکیب این دو ماشین از کجا به وجود آمد؟

این پروژه زمانی آغاز شد که جان از ساهواریتا در آریزونا دو وسیله نقلیه را خریداری کرد که به دلیل قدیمی بودن و نداشتن کارایی لازم قرار بود به انبار زباله منتقل شوند. فورد ۱۹۴۹ به مدت ۲۰ سال در گاراژی در فینیکس زنگ زده بود، در حالی که بی ام و سری ۳ در اثر تصادف رانندگی کاملا آسیب دیده بود و هزینه‌های تعمیر آن برعهده شرکت بیمه بود. به گفته جان، ترکیب خطوط کلاسیک فورد و فناوری مدرن بی‌ ام‌ و یک کار بسیار جالب است. او از این واقعیت خوشحال بود که توانستند امکانات مدرن از جمله تهویه مطبوع، بخاری و حتی کروز کنترل را در خطوط منحنی فورد کلاسیک نگه دارند، البته شاسی خودرو از BMW گرفته شده بود.

بی ام و سری ۳

برای انجام این کار، جان و تعدادی از دوستانش مجبور شدند بدنه خودروی کلاسیک و بدنه کوپه جدیدتر را برش دهند. آن‌ها تصمیم گرفتند که جوش‌های پانل‌های جایگزین را حفظ کنند در حالی که جان می‌خواست لوله‌های اگزوز توربو و کوتاه روی کاپوت قرار گیرد. نتیجه تقریبا همانی شد که موردنظر آن‌ها بود و ترکیب فورد و ماشین انیمیشن محبوب Cars یک خودروی زیبا و هیجان انگیز را به وجود آورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار