مرسدس برای دوستی با طبیعت، ون Sustaineer را معرفی کرد

به تازگی شرکت مرسدس از خودروی جدید ون Sustaineer رونمایی کرد که این اتومبیل جدید با محیط سازگار است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ به تازگی مرسدس در کنفرانس آب و هوای COP۲۶ از خودروی برقی خود که با محیط زیست سازگار است و نام آن Sustaineer است، رونمایی کرد. براساس گزارش‌ها،  فیلتر‌های طراحی شده در زیر بدنه Sustaineer، ذرات و هوای اطراف را به سرعت تصفیه می‌کنند. این خودروی جدید برای کاهش میزان گرد و غبار  ترمز‌های دیسکی با پوشش سرامیکی چدنی استفاده می‌کند.

گفته شده، خودروی Sustainer دارای پنل‌های خورشیدی بر روی سقف است تا برد را افزایش داده و نیاز به شارژ پلاگین را کاهش دهد. انرژی خورشیدی در خودرو‌های برقی چیز جدیدی نیست، اما مرسدس  امیدوار است که با کمک انرژی‌های خورشیدی  پیاده‌سازی‌هایی از این دست بتواند خودرو‌های برقی را تا حد امکان سبز نگه دارد.

 خودرویSustaineer

گزارش‌ها حاکی از آن است که سایر فناوری‌های این خودرو همچون سیستم گرمایشی و سرمایشی با محیط زیست سازگار است. به گفته مدیران این خودروی جدید از کاه طبیعی ساخته شده  و زیر بدنه آن پلی پروپیلن بازیافتی و لاستیک‌های مستعمل استفاده شده است. مرسدس به لطف پیشرانه الکتریکی آرام،  آلودگی صوتی را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش مدیران مرسدس ون جدید دارای یک دوربین بوده که شرایط جاده را کنترل می‌کند و  چاله‌ها یا سایر خطرات را به کاربر هشدار می‌دهد، همچنین ون جدید مرسدس  با آینه‌های دیجیتال میدان دید واضح‌تری را ارائه می‌دهد.

مرسدس هنوز  برنامه‌ای برای تولید انبوه Sustainer ندارد. این شرکت تاکید کرد که تمام فناوری ون با در نظر گرفتن تولید در مقیاس انبوه ساخته شده است. این شرکت در حال حاضر فناوری سبز دیگری را نیز در برنامه خودش دارد، مانند تعمیرات پایدار باتری‌های EV در سال ۲۰۲۲.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.