درست زمانی که صحبت از پیک ششم کرونا می‌شود ستاد ملی کرونا با باز شدن مدارس موافقت کرده و آموزش و پرورش در صدد بازگشایی مدارس است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار بر این بود که برای حضوری شدن مدارس زیر ۳۰۰ نفر تصمیم گیری نهایی شود که نهایتأ تصمیم بر بازگشایی این مدارس از نیمه دوم آبان شد.

او افزود: با توجه به اینکه ۶۹ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان دُز اول واکسن کرونا را زده اند، امیدواریم تا ۱۵ آبان دُز دوم خود را نیز تزریق کنند و با نگرانی کمتری در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

شریف زاده ادامه داد: تا قبل از نیمه دوم آبان هیچ مدرسه‌ای به جز مدارس عشایری، روستایی و فنی و حرفه‌ای غیر از دروس عملی اجازه برگزاری حضوری کلاس‌های خود را ندارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر موارد ابتلاء به کرونا، بستری و فوتی‌ها در استان روند افزایشی داشته باشد، بازگشایی مدارس می‌تواند به پیک ششم شدت بخشد.

او بیان کرد: در این صورت در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری مجددی برای مدارس صورت خواهد گرفت تا در صورت نیاز مجددأ مدارس غیر حضوری و به صورت مجازی آموزش ها را ارائه کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.