استقبال مردم از برنامه واکسیناسیون کرونا سبب شده است تا مراکز نمونه گیری کرونا خلوت‌تر شده و آمار‌های کرونایی روند نزولی به خود بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چند روزی است که مراکز نمونه گیری کرونا در خراسان جنوبی خلوت شده اند و تعداد نمونه کمتری از مردم گرفته می‌شود.

این روز‌ها به لطف واکسیناسیون کرونا و استقبال مردم از این برنامه، آمار‌های کرونا در خراسان جنوبی کاهش پیدا کرده و بیمارستان‌ها کمی خلوت‌تر شده اند.

اما با وجود کم شدن آمارها، نیاز است تا همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد و آن‌هایی را که از واکسن زدن سر باز می‌زنند، به تزریق واکسن ترغیب کرد.

تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار نگیریم

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: استقبال مردم از برنامه واکسیناسیون بسیار خوب بوده است و افرادی که دور و بر من بوده اند، واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر باید دانش آموزان خود را برای حضور در مدارس آماده کنند و تزریق واکسن می‌تواند آن‌ها را در برابر این ویروس محافظت کند.

این شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: برخی‌ها تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار گرفته اند و از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، اما باید دانست که راه مقابله با کرونا، تزریق واکسن است.

او بیان می‌کند: باید برای به دست آوردن ایمنی کامل در برابر کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز مدنظر داشت و از آن نباید غافل شد.

فصل زرشک و زعفران یا فصل شیوع کرونا

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر (عج) بیرجند گفت: چند روزی است که به لطف تزریق واکسن، آمار بستری‌های کرونایی کاهش پیدا کرده است.

او افزود: علی رغم کاهش موارد بستری، همچنان تعداد زیادی از افراد به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند و درمان می‌شوند.

ضیائی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت زرشک و زعفران، باید به این نکته توجه کرد که تجمع برای برداشت و پاک کردن محصول می‌تواند سبب شیوع بیشتر کرونا شود که باید دقت نظر لازم صورت گیرد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی نیز گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی برای دُز اول ۷۵.۱ درصد و برای دُز دوم به ۴۶.۷ درصد رسیده است.

۵۱ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی هنوز برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.