سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان گفت: کرمان با داشتن ۵۸ تیم کشوری، رتبه اول ایران را به لحاظ توسعه یافتگی در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن سلاجقه سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان در حاشیه کلاس دانش‌افزایی و پیش فصل مسابقات فوتبال داوران استان کرمان شاغل در لیگ‌های کشوری و استانی گفت: تمام پیشرفت‌هایی که اکنون در بحث داوری شاهدش هستیم، پایه آن در گذشته ریخته شده و مختص امروز نیست که جا دارد از روسای اسبق هیئت فوتبال استان که در این زمینه تلاش کرده اند، قدردانی کنم.

او افزود: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با داشتن ۵۸ تیم در لیگ‌های مختلف کشور، رتبه اول کشور را به لحاظ توسعه یافتگی که بحث اول اساسنامه و وظیفه ذاتی هیئت است را در اختیار داریم.

سلاجقه تصریح کرد: در همه رده‌ها و همه سطح در بخش‌های آقایان و بانوان و رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به توسعه لازم دست پیدا کرده ایم.

او نقطه ضعف استان را نداشتن یک تیم فوتبال ساحلی در رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد و بیان داشت: در بقیه رشته‌ها مثل فوتبال و فوتسال دارای بهترین تیم‌ها هستیم.

سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان با اشاره به توزیع پراکندگی فوتبال در شهرستان‌های استان بیان داشت: ما به لطف خداوند در رفسنجان و سیرجان صاحب نماینده لیگ برتری هستیم، در شهربابک، سیرجان و کرمان نماینده لیگ یک داریم و در بقیه لیگ‌ها نیز صاحب نمایندگانی از سراسر استان هستیم.

سلاجقه گفت: امیدواریم خداوند کمک کند، امسال نیز بتوانیم در جنوب استان در ۷ شهرستان جنوبی صاحب تیم شویم، هر چند که در لیگ سه شاهد حضور تیم شهید زحمت کشان از شهرستان جیرفت در لیگ سه هستیم و به این لحاظ به توسعه یافتگی لازم رسیده ایم.

او افزود: در رشد که مؤلفه بعد از توسعه است، پیشرفت‌هایی داشته ایم و سعی کرده ایم فاکتور‌هایی که مد نظر بوده را عملی کنیم.

سلاجقه به درخشش فوتبال و فوتسال بانوان در کشور اشاره کرد و بیان داشت: سال هاست در بحث فوتبال و فوتسال بانوان در کشور سروری می‌کنیم و قهرمانی فوتبال بانوان همیشه در دست تیم‌های شهرداری سیرجان و شهرداری بم نمایندگان استان کرمان بوده است.

او افزود: امروز با بازسازی ورزشگاه شهید زینلی در سرچشمه توانسته ایم به ۱۱ ورزشگاه دارای استاندارد برای لیگ یک و لیگ برتر برسیم، طوری که می‌توانیم ۱۱ مسابقه را به طور همزمان میزبانی کنیم.

سلاجقه تصریح کرد: در بحث توسعه فنی فوتبال سال‌ها بود، بازیکنان کرمانی حضور و نمود خوبی در تیم‌ها نداشتند، این در حالیست که امروز خوشبختانه به سطح خوبی در این زمینه رسیده ایم.

او به رشد و توسعه داوری در استان کرمان پرداخت و بیان کرد: در دوره جدید مدیریتی هیئت فوتبال (سال ۹۷) با کمبود داور مواجه بودیم که با همت کهوری رئیس کمیته داوران هیئت و کسانی که در هیئت حضور داشتند، امروز می‌بینیم به رشد خوبی در داوری رسیده ایم؛ طوری که مناطق شرق و جنوب کشور را پوشش داده ایم و کماکان آماده همکاری با این استان‌ها هستیم.

سلاجقه تصریح کرد: در بحث داوری بانوان هم تنها داور ما خانم رشیدی بودند که با کمک وی امروز توانستیم جمع خیلی خوبی از داوران بانوان را به کشور معرفی کنیم.

او استفاده از پیشکسوتان و ایجاد اتحاد و همدلی در بین اعضای هیئت را از جمله کار‌های انجام شده طی دوران سرپرستیش در هیئت فوتبال استان کرمان عنوان و ابراز امیدواری کرد، به زودی با برگزاری جوانمردانه انتخابات هیئت فوتبال، این سکان را به اهلش بسپارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار