گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور گزارشی از اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم را در فضای مجازی منتشر کرد:

"‌‌اولین جلسه «شورای عالی اشتغال» در دولت سیزدهم به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این جلسه از زیست‌بوم اشتغال کشور با هدف ایجاد سالانه به طور میانگین یک میلیون شغل رونمایی شد. این زیست‌بوم ۲ الزام در زمینه تکنیک‌ها و روش‌های ایجاد اشتغال و ایجاد و هماهنگی در سطح کلان برای عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور در راستای اشتغال آفرینی دارد.
زیست‌بوم اشتغال، ۲ گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد و تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.
همچنین در این جلسه ۲۰ مصوبه در راستای تسهیل و تحقق برنامه ملی ایجاد اشتغال به تصویب رسید.

رئیس‌جمهور:
مهم‌ترین وظیفه خودم را در مقطع فعلی رفع دغدغه مردم و جوانان در زمینه اشتغال می‌دانم.

بیشترین مراجعات مردمی به من، بویژه در سفر‌های استانی برای درخواست شغل است و ایجاد اشتغال از مسایل اولویت‌دار دولت است و از همه وزرا و بویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتظار جدی دارم که ایجاد اشتغال را در اولویت دستور کار‌های خود قرار دهند.

مردم برای رفع مشکلات خود و از جمله بیکاری به دولت امید بسته‌اند و باید کاری کنیم که این امید‌ها افزون شوند، نه اینکه تبدیل به یأس و ناامیدی شود.

رفع مشکل اشتغال با توصیه مقدور نیست و باید یک جنبش ایجاد شغل به راه انداخت.

تهیه بانک اطلاعاتی بیکاران و شاغلان و شناخت توانایی‌های افراد بیکار از ضرورت‌های جنبش ایجاد شغل است و بخش خصوصی باید در این جنبش میدان‌دار باشد.

وضعیت پیچیده نظام اداری و بروکراسی ناکارآمد کشور به یکی از موانع بزرگ پیش‌روی ایجاد اشتغال تبدیل شده است که باید در راستای تسهیل ایجاد اشتغال اصلاح شود.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق با ایجاد اشتغال و رونق تولید رفع خواهند شد."

پست رئیسی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پستی را از مراسم تجلیل از کادر درمان در صفحه اش بارگذاری کرد:

"مراسم تجلیل از جامعهٔ خدوم پزشکی و تکریم و معارفه رؤسای کل سازمان نظام پزشکی

جامعه پزشکی در شرایط مختلف و حساس کشور به خوبی درخشیده و اوج این ایثار را در دوران کرونا و با جانفشانی‌های مدافعان سلامت دیدیم. چه در سال‌های دفاع مقدس و چه بعد از آن در عرصهٔ محرومیت‌زدایی و در اردو‌های جهادی، جامعهٔ پزشکی از گروه‌های پیشرو بوده است و خدمات شایان توجهی ارائه کرده است.

یکی از چالش‌های مهم ما در آغاز گام دوم انقلاب این است که هر چه زمان گذشت، مردم را در تمامی عرصه‌ها آرام آرام حذف کردیم، در حالی که انقلاب خود را با مردم آغاز کرده و پیروزی آن را مدیون آن‌ها هستیم. با این وجود به مرور مردم را از عرصه‌های گوناگون حذف کردیم و تصدی‌گری دولتی خود را جایگزین مردم کردیم که این یک اشتباه راهبردی و تاکتیکی است. هیچ مشکلی بدون مشارکت فعال خود مردم حل نخواهد شد.

باید از خود بپرسیم فلسفه وجودی ما در نظام اسلامی چیست؟ به نظر من فلسفه وجودی ما دادن آگاهی و شناخت به مردم از هر قشری است، اما سوال این است باید به چیزی آگاهی پیدا کنند؟ که در پاسخ باید گفت؛ مردم باید به حقوقشان آگاهی پیدا کنند تا بتوانند حقشان را مطالبه کرده و باعث پیشرفت ما در همه حوزه‌ها شوند. البته این مهم وظیفه ما در دولت، مجلس، قوه قضائیه و... است تا مردم را با حقوق خود آشنا کنیم.

ما همیشه به افراد، وظایفشان را گوشزد می‌کنیم، در حالی که اگر به حقوقشان آشنا شوند، ناخودآگاه وظیفه خود را انجام می‌دهند و در اینجا یک اتفاق بزرگ رخ خواهد داد و آن افزایش سرمایۀ اعتماد اجتماعی است، چرا که هیچ سرمایه‌ای در هر جامعه‌ای مهمتر از اعتماد نیست.

نخستین وظیفه سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی توجه به حقوق بیماران و در اولویت قرار دادن آنان است؛ سازمان نظام پزشکی هر چند به لحاظ ثانوی یک مجموعه صنفی است و باید مطالبات جامعه پزشکی را پیگیری کند، اما پیش از این باید خود را ضامن و پیشرو در تضمین حقوق بیماران بداند.

دولت اگر باید تصدی گری خود را در بسیاری از جا‌ها رها کند، به یقین باید از بخش‌های آموزش و پرورش، محیط زیست و سلامت به عنوان بخش‌های اساسی و مهم با تمام قدرت از منافع مردم پشتیبانی و حمایت کند. همچنین در حوزه‌هایی موضوعاتی مانند پزشک خانواده، اصلاح نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت باید با اهتمام بیشتری مسائل پیگیری شود.

مجلس و جامعۀ پزشکی برای اصلاح قوانین در حوزۀ مدیریت تعارض منافع و اصلاح نظام پرداخت، اصلاح قانون نظام پزشکی و بحث‌های مربوط به بودجه سنواتی برای تامین منافع مردم همکاری نزدیک خواهند داشت."

پست قالیباف

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه، توئیتی را درباره دیدار با معاون وزیر امورخارجه روسیه در حسابش منتشر کرد:

"در یک جلسه مثبت و ثمربخش با سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، تحولا‌ت اخیر را مرور کرده و در مورد مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه به تبادل نظر پرداختیم.
تصمیم گرفته شد رایزنی‌های خود را در سطوح مختلف برای تقویت مواضع مشترک ادامه دهیم."

توئیت کنی

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دولت دوازدهم با انتشار تصویری درگذشت مادر سردار ذوالفقاری، معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور را تسلیت گفت:

"انالله و انا الیه راجعون

برادر ارجمند جناب آقای دکتر ذوالفقاری

ضایعه تاسف بار درگذشت والده مکرمه موجب تاثر و تالم اینجانب گردید، از خداوند منان برای آن مرحومه پرهیزکار و متقی رحمت واسعه و برای جنابعالی و سایر بازماندگان معزز صبر جزیل خواستارم."

پست رحمانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار