مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره گفت:تا پایان سال جاری برق ۵۹ روستا درمناطق مختلف این شهرستان تکخوانی می‌شود که شامل ۳ هزار و ۵۶۰ خانواراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،عطالله میرزایی مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره مجموع انشعاب روستایی تکخوانی شده را تا پایان مهر ماه ۱۲ هزار و ۷۳۰فقره اعلام کرد وافزود: درحال حاضر ۳۰درصداز روستا‌های استان هنوز بصورت بازفروش است که در نظر است تا پایان سال باقی مانده روستا‌های این شهرستان به تکخوانی تبدیل شوند.

میرزایی در ادامه با اشاره به این که تاکنون برق ۱۲۵ روستای این شهرستان تکخوانی واز حالت بازفروش خارج شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه مشکلات مربوطه به قرائت کنتور‌های بازفروش تطبیق باکنتور‌های مادرازجمله اختلاف قیمت مصرفی باکنتور‌های مادر، اختلاف قیمت مصرفی دربرخی ازروستا‌ها، ایجادنارضایتی بین روستاییان، شفافیت وسهال الوصول شدن مطالبات مشترکان، انشعابات غیرمجاز وایجادعدالت درپرداختی هامرتفع خواهدشد.

او تاکید کرد: درسیستم بازفروش، کنتور مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع ازطریق همان کنتورمیزان برق مصرفی مشترکان وهزینه پرداختی را اعلام می‌کند حال آنکه درسیستم تکخوانی، هرمشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن‌ها اقدام می‌شود.

لازم به ذکر است اعتبارموردنیازبرای تکخوانی عنوان کنتوربرق روستا‌های با فروش هرساله تعیین و در سال بعد اجرای پروژه عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.