مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: ۱۱ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۲۳۸ هزار ریال جریمه برای پرونده‌های مربوط به کشف دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در نیمه نخست امسال تعیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان ابراز داشت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، ۷۰ پرونده مربوط به کشف دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال (ماینر) در شعبه‌های تعزیرات حکومتی مرکز استان سمنان و شهرستان‌ها تشکیل شد.

وی بیان کرد: ۵۴ پرونده از ۷۰ پرونده تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان سمنان در زمینه کشف دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال (ماینر) تاکنون رسیدگی و مختومه شد.

وی اضافه کرد: ۶۴۴ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال (ماینر) از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال به وسیله تعزیرات حکومتی استان سمنان کشف و ضبط شد.

محمدی تصریح کرد: بر اساس قانون تمام دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به وسیله مرجع کاشف، به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان تاکید کرد: دستگاه‌های ماینر و تجهیزات جانبی آن که به طور غیر قانونی وارد کشور شده قاچاق بوده و نگهداری و خرید و فروش آن ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

ی خاطر نشان کرد: صرف نظر از اینکه اصل موضوع تولید ارز دیجیتال دارای مبنای قانونی است یا خیر، تعزیرات حکومتی صرفا در خصوص قاچاق دستگاه‌های ماینر اقدام به رسیدگی و صدور حکم می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان اظهار داشت: قاچاق کالا از هر نوعی، لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند و از شهروندان انتظار می‌رود در صورتی که اطلاعی در این رابطه دارند مراتب را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات گزارش کنند تا گشت مشترک تعزیرات به آن رسیدگی فوری کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.