صفری گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۶نفر از مددجویان کمیته امداد از خدمات دفاتر الکترونیک قضایی به‌صورت رایگان بهره‌مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از معافیت پرداخت هزینه‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۶ نفر از مددجویان با ارائه معرفی‌نامه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از خدمات حقوقی به‌صورت کاملاً رایگان بهره‌مند شده اند.

او بابیان اینکه ساماندهی خدمات حقوقی مددجویان و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی آن‌ها، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمند ساز، از جمله اهداف مهم کمیته امداد است.


صفری گفت: به‌ منظور کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مددجویان تحت حمایت به خدمات حقوقی در بیشتر ادارات این نهاد در استان زنجان خدماتی با عنوان میز خدمت ارائه می شود که وکلای نیکوکار در۶ ماه نخست امسال در قالب ۱۰ میز خدمت حقوقی طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده با حضور در ادارات و مشاوره حقوقی رایگان به حل مشکلات ۸۱۰ مددجوی تحت حمایت به‌صورت رایگان پرداختند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: این نهاد به‌منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان، خدمات خوبی در زمینهٔ مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

او نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای و حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را درزمینهٔ توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌ها مؤثر دانست و گفت: این نهاد در ۶ماه نخست امسال با برگزاری ۹ دوره آموزشی برای ۲۵۶ نفر و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت گام‌های مؤثری برداشته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.