کارشناس حقوقی ورزش در خصوص مشکلاتی که برای صدور روادید ورزشکاران کشورمان ایجاد شده، توضیحاتی را بیان کرد.

رسول باختر کارشناس حقوقی ورزش در گفت‌وگو با خبرنگارگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلاتی که برای صدور روادید ورزشکاران کشورمان ایجاد شده، اظهار داشت: در تعدادی از کشورها با یک مهر موضوع حل می‌شود، در حالی که صدور ویزای شینگن برای ایران حدود ۲۰ الی ۳۰ روز طول می‌کشد. خیلی از افراد با این شرایط در حال کار هستند‌. در موضوع باشگاه پرسپولیس به مدارک ایراد گرفته شده بود. این موضوع خیلی واضح است که باید مدارک را به موقع ارسال کرد و زمانی که این کار دیر انجام می‌شود، ربطی به روابط سیاسی ندارد.

او افزود: طبیعتا اگر مباحث سیاسی نبود با یک مهر کار درست می‌شد، اما در حال حاضر برای گرفتن ویزای شینگن باید حداقل ۲۰ روز زودتر اقدام کرد. با وجود چنین قصوری طبیعتا نتایج مثبتی حاصل نمی‌شود و نباید چنین موضوعاتی را گردن مسائل سیاسی انداخت. از طرفی گاهی اوقات مدارک دیر به دست مسئول بین الملل می‌رسد.

باختر درباره اینکه در موضوع باشگاه پرسپولیس مقصر روابط بین الملل این باشگاه بود یا کارشکنی عربستانی‌ها، پاسخ داد: مدیر روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس دقیق است و فکر نمی‌کنم مقصر بوده باشد. فکر می‌کنم باید این موضوع را در نظر بگیریم که مدارک دیر برای مسئول مربوطه ارسال شده است. اگر در زمان مقرر مدارک ارسال شود، با توجه به اینکه عربستان قصد دارد در مسابقات مختلف میزبانی کند، امتیاز منفی دریافت خواهد کرد. آن‌ها با توجه به برنامه‌ای که دارند مخصوصا مقابل ایران کارشکنی نخواهند کرد، زیرا ما می‌توانیم میزبانی این کشور را زیر سوال ببریم.


بیشتر بخوانید

بحرینی‌ها بالاخره روادید تنیسور‌های تیم ملی ایران را صادر کردند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار