مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری ۲ هزار مدرسه پویا و کلاس درس تربیت بدنی در کشور افتتاح خواهد شد که سهم فارس از این پروژه‌ها ۱۲۰ طرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح ۴ پروژه ورزشی دانش آموزی در شیراز گفت: حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تمام برنامه‌های خود را ذیل سند تحول بنیادین و براساس مدرسه محوری، فراگیر محوری، تخصص محوری و ارزش محوری دنبال کرده است.

او افزود: افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان از اهداف اصلی ما بوده تا دانش آموزانی سالم و بانشاط را در جامعه تربیت کنیم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با بروز کرونا به دنبال افزایش مشارکت والدین در سلامت دانش آموزان بودیم و پروژه کوچ را براین اساس پی ریزی و اجرا کردیم.

جعفری با بیان اینکه بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ وزارت بهداشت ۸۰ درصد علت مرگ و میر افراد جامعه را بیماری‌های غیر واگیر دار تشکیل داده است، عنوان کرد: عامل بروز ۷۰ درصد بیماری‌های غیرواگیر دار کم تحرکی افراد است.

او اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته بر روی بیش از ۱۱۲ هزار دانش آموز در سال ۹۷-۹۶ متوجه شدیم ۲۷ درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی بودند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: قبل از اجرای طرح کوچ BMI نزدیک به ۲۵ میلیون دانش آموز را بررسی کردیم که نزدیک ۳۰ درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی و ۶ درصد دارای لاغری و خیلی لاغری بودند و تنهاد ۶۳ و ۹ دهم درصد دانش آموزان دارای وزن طبیعی بودند.

به گفته جعفری، افزایش زیرساخت‌های ورزشی در کنار اجرای طرح‌هایی از قبیل مدرسه پویا، کلاس درس تربیت بدنی، خانه پویا و سواد حرکتی به منظور افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان و برای تامین سلامت آن‌ها انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برای موفقیت در فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی باید توجه را روی مدارس و دانش آموزان معطوف کنیم تا با استعدادیابی و پرورش ظرفیت‌ها در صحنه‌های بین‌المللی بدرخشیم.

فرهاد اسماعیلی افزود: سرانه ورزشی دانش آموزان دختر بسیار کم است که باید توجه را به سمت توسعه فضای ورزشی برای دانش آموزان دختر معطوف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: به دست آوردن هرمدال جهانی برای کشور، غرور ملی را تهییج و انگیزه را برای گرایش دانش آموزان به امر ورزش زیاد‌تر می‌کند.

اسماعیلی گفت: اعتبار‌های خوبی از سوی حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی فارس تدارک دیده شده است که میتواند کمک حال سلامت و موجب نشاط بسیاری از دانش آموزان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.