بر اساس ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات بازدارنده، مجازات حیوان آزاری ۲ تا ۱۰ سال حبس است.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: حیوان آزاری در قانون مجازات‌های اسلامی ترویج خشونت محسوب شده و از آنجایی که حیوانات بخشی از طبیعت و جامعه را تشکیل می‌دهند، طبق ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات بازدارنده، مجازات آزار حیوانات شامل ۲ تا ۱۰ سال حبس است و قرآن نیز در ۲۰۰ آیه انسان را از آزار و اذیت حیوانات منع کرده است.

او افزود: در شهرستان بیرجند تاکنون پرونده‌ای برای حیوان آزاری منجر به حبس تشکیل نشده و تنها چند مورد در دیگر شهرستان‌های استان گزارش شده بود که موارد رسیدگی و برخورد قانونی متناسب با جرم صورت گرفته است.

حجت الاسلام نسائی زهان ادامه داد: علاوه بر حیوان آزاری انتشار فیلم آن نیز جرم محسوب می‌شود و با آزار دهندگان بدون اینکه شاکی خصوصی‌ داشته باشند، برخورد سخت گیرانه و بازدارنده در چهارچوب قانون صورت می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند تصریح کرد: هم استانی‌ها می‌توانند موارد آزار را در وقت اداری و غیر اداری به صورت نامه‌های خصوصی و غیر خصوصی به دادسرای شهرستان خود ارسال کنند تا به آن ها رسیدگی شود.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار