مدیر آب و فاضلاب خلیل‌آباد گفت: بالغ بر ۶۰ درصد شبکه آب‌رسانی در شهر و روستا‌های خلیل آباد فرسوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کاظمی مدیر آب و فاضلاب خلیل‌آباد گفت: بالغ بر ۶۰ درصد شبکه آب‌رسانی در شهر و روستا‌های خلیل آباد فرسوده است که برای تعویض شبکه به اعتبار بسیاری نیاز داریم.

او با بیان اینکه بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده با مشارکت اهالی و مردم در شهر و روستا تعویض شبکه‌های آب‌رسانی را انجام می‌دهیم، افزود: طول شبکه‌های آب رسانی خلیل آباد  را ۳۰۰ کیلومتراست که با توجه به اعتبار موجود هر سال تنها حدود سه تا ۴۰۰۰ متر از شبکه‌های فرسوده را می‌توان تعویض کرد.

مدیر آب و فاضلاب خلیل‌آباد ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ کیلومتر شبکه آب رسانی خلیل آباد فرسوده است که برای تعویض هر کیلومتر از این شبکه به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، اما به دلیل کمبود منابع مالی این تعویض و بهسازی بر اساس اولویت‌ها انجام می‌شود.

کاظمی از تعویض شبکه‌های آبرسانی فرسوده روستا‌های ابراهیم‌آباد و سعدالدین به طور اشاره و بیان کرد: در روستا‌های دیگر هم این مشکل وجود دارد و بر اساس اولویت باید تعویض شبکه آن صورت گیرد. براساس برآورد انجام شده شبکه‌های فرسوده حدود ۲۸ تا ۳۰ درصد هدررفت آب دارد که همه جا این آمار بین ۲۵ تا ۲۶ درصد طبیعی است. مهمترین علت هدررفت آب شبکه‌های فرسوده است.


بیشتر بخوانید


او به وضعیت طرح‌های نیمه تمام خلیل آباد اشاره و تصریح کرد: پروژه آب رسانی به  خلیل‌آباد و ۱۸ روستای اطراف آن نیز در دست انجام است که این اقدامات شامل حفر چاه، ساخت مخزن و هفت کیلومتر لوله‌گذاری می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب خلیل‌آباد با بیان اینکه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته، تاکید کرد: امیدواریم پروژه مزبور تا پایان امسال وارد مدار شود. با این اقدام حداقل ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار شهرستان خواهد شد که کمک خوبی برای فصل تابستان است.

کاظمی در ادامه بر پرداخت به موقع قبوض توسط مشترکان اظهار کرد: در حال حاضر درصد وصول مطالبات حدود ۷۰ درصد است. از ۳۰ درصد باقی مانده مطالبات ۸۰ درصد آن مربوط به مصارف خانگی، ۱۵ درصد مربوط به دامداری‌ها و پنج درصد دیگر مربوط به سایر مصارف است.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.