استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی به عنوان یک ثروت ملی بسیار حائز اهمیت است و بایستی طرح‌های مهم منابع طبیعی در این استان از قبیل آبخیزداری، مالچ‌پاشی وحفاظت با جدیت پیگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه منابع طبیعی نقش حیاتی در ابعاد مختلف زندگی بشر در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی دارد اظهارداشت: نباید در روند توسعه و گسترش صنعت و رشد جمعیت به منابع طبیعی آسیب وارد شود لذا وجود یک برنامه مناسب برای نگهداری از منابع طبیعی می‌تواند، خطر نابودی این ثروت خدادادی را کاهش دهد.

وی با اشاره به موضوع فرسایش خندقی (گرگروها) در دشتیاری و جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید از ظرفیت ملی برای تامین اعتبار، برگزاری جلسه‌ای با مسولان ملی و دانشگاهیان و دستگاه‌های مرتبط استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رفع مشکل پشتیبانی طرح‌های عمرانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار