شرکت فیسبوک که یک نقش مهم در عرصه شبکه‌های اجتماعی دنیا به حساب می‌آید، به علت نقض قوانین CMA جریمه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmochina، فیسبوک به عنوان یکی از غول‌های مطرح حوزه رسانه‌های اجتماعی به دلیل پنهان کردن اطلاعات مربوط به خرید Giphy خود، ۵۰ میلیون پوند (۷۰ میلیون دلار) جریمه شده است. تنظیم کننده‌های انگلیسی پرده از روابط این شرکت با Giphy برداشتند که منجر به تحقیقات ضد تراست توسط CMA در این زمینه شد. اداره رقابت و بازار در ژوئن سال گذشته هنگام آغاز تحقیقات خود در مورد قرارداد‌های خرید، دستور اجرایی اولیه را به فیسبوک ارسال کرده بود.

فیسبوک

قانون CMA چیست؟

این دستور برای اطمینان از این بود که شرکت‌ها همچنان در صورت عدم ادغام به رقابت ادامه می‌دهند. به عنوان بخشی از سفارش، فیسبوک به طور قانونی ملزم به ارائه به روز رسانی‌های منظم است تا نشان دهد که با آن قانون مطابقت دارد. اما CMA می‌گوید که علیرغم هشدار‌های مکرر شبکه اجتماعی فیسبوک این به روز رسانی‌ها را به میزان قابل توجهی محدود کرده است

مسئولان CMA همچنین خاطرنشان کردند که این اولین باری است که یک شرکت با "امتناع آگاهانه" از گزارش تمام اطلاعات مورد نیاز، IEO را نقض کرده است. البته عمدی یا سهوی بودن این کار فیسبوک مشخص نشده اما هشدار‌های متعددی به دست این شرکت رسیده است. جوئل بامفورد، از مدیران ارشد در CMA، می‌گوید: "ما به فیسبوک هشدار دادیم که امتناع از ارائه اطلاعات مهم به ما نقض دستور است، اما همچنان این شرکت به قانون بی اعتنایی می‌کند. قوانین وضع شده باید برای هر شرکتی که فکر می‌کند فراتر از قانون است انجام شود."

Giphy

دلیل جریمه فیسبوک توسط CMA 

در موارد مشابه فیسبوک به دلیل تغییر مدیر ارشد خود بدون درخواست رضایت جریمه شده بود. چند ماه پیش CMA اعلام کرد که به طور موقت خرید Giphy توسط فیسبوک به رقابت بین شبکه‌های اجتماعی آسیب می‌رساند و یک رقیب احتمالی را در بازار تبلیغات نمایشی حذف می‌کند. همچنین ممکن است از فیسبوک خواسته شود که معامله‌ای را که ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، فسخ کند و یا حتی Giphy را بفروشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار