استخدام ۱۰ هزار کارمند توسط فیسبوک برای ایجاد انقلابی بزرگ در فضای اینترنت

فیسبوک ۱۰ هزار کارمند در اروپا استخدام می‌کند تا ظاهر اینترنت را برای همیشه تغییر دهد و کاربران را با هدست واقعیت مجازی به جهانی دیگر ببرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از Sputniknews ؛ شرکت شبکه اجتماعی آمریکایی، فیسبوک، برنامه‌های خود را برای استخدام ۱۰ هزار نفر در اتحادیه اروپا با هدف توسعه و تغییر شکل اینترنت اعلام کرد.

به گفته روزنامه انگلیسی، "Daily Mail"، فیسبوک با جذب هزاران نفر در اروپا به دنبال توسعه اصطلاحاً "Metaverse" است، یک نسخه واقعیت مجازی از اینترنت که به کاربران امکان بازی، کار و ارتباط می‌دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، قبلاً جاه طلبی خود را در مورد مفهوم "Metaverse"، که دنیای فیزیکی و دیجیتال را به هم نزدیک می‌کند، ابراز کرده بود. این فناوری جدید به کاربران اجازه می‌دهد در حالی که از طریق هدست واقعیت مجازی با کسی ارتباط برقرار می‌کنند با وجود هزاران کیلومتر فاصله احساس کنند این ارتباط رو در رو است.

استخدام ۱۰ هزار کارمند توسط فیسبوک

فیسبوک در بیانیه‌ای رسمی تایید کرد: "امروز ما طرحی را برای ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید با مهارت بالا در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده اعلام می‌کنیم". این شبکه اجتماعی می‌گوید: "سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا مزایای زیادی از جمله بازار بزرگ مصرف کننده، دانشگاه‌های درجه یک و مهمتر از همه، استعداد‌های با کیفیت بالا را شامل می‌شود".

"غول رسانه‌های اجتماعی" نشان داد که مشاغل جدید شامل "مهندسان بسیار متخصص" خواهد بود، اما هیچ جزئیات دیگری در مورد برنامه‌های خود برای تیم جدید "Metaverse" فاش نکرد. اما اعلامیه شغلی جدید فیسبوک با نارضایتی بسیاری از کاربران روبرو شد و آن‌ها پیشنهاد کردند فیسبوک در عوض بر استخدام واسطه‌های بیشتر و مقابله با گسترش اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های خود تمرکز کند، نه این که سرمایه خود را در متاورس (جهان مجازی) خرج کند.

هدست واقعیت مجازی

این اعلامیه پس از آن منتشر شده است که همه برنامه‌های متعلق به فیسبوک به مدت ۷ ساعت در سراسر جهان از جمله فیسبوک مسنجر، واتساپ و اینستاگرام از کار افتاده اند و بر اساس برآورد‌ها، قطع شدن آن تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار برای فیسبوک هزینه به بار آورد.

"Metaverse" چیست؟

متاورس یا Metaverse در واقع ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است که در آن می‌توانید بازی کنید، کار کنید و با افراد دیگری که در فضای فیزیکی یکسانی با شما نیستند ارتباط برقرار کنید. فیسبوک می‌گوید: "شما می‌توانید با دوستان خود معاشرت کنید، کار کنید، بازی کنید، یاد بگیرید، خرید کنید، و کارهای دیگر. " او تأکید کرد: "در اینجا لزوماً صرف وقت بیشتر در فضای مجازی مطرح نیست، بلکه هدف مفیدتر کردن زمان صرف شده در اینترنت است. "

هدست واقعیت مجازی

فیسبوک تأکید کرد که Metaverse تکنولوژی‌ای که یک شرکت بتواند به تنهایی آن را بسازد و یک شبه هم ساخته نخواهد شد و توضیح داد که بسیاری از این محصولات تنها در ده تا پانزده سال آینده به طور کامل به دست خواهند آمد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۸:۱۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
توسعه شبکه جاسوسی فیسبوک برای جمع آوری بیشتر اطلاعات برای موساد و سی آی ای و کنترل بیشتر جوامع ... همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
طرح صیانت از فضای مجازی به کجا رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۱۱:۰۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
جمله سنگینی بود کمرم رگ به رگ شد
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۸:۱۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
با کنترل دقیق تر فضای مجازی نه فقط شما بلکه سایر قانون گریزان و متخلفات کمرشان رگ به رگ میشود
آخرین اخبار