روسیه به دنبال جریمه ۲۴۰ میلیون دلاری گوگل است

گوگل به دلیل انتشار محتوای غیرقانونی با جریمه سنگین روسیه روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از seekingalpha، تنظیم کننده ارتباطات روسیه، Roskomnadzor، جریمه‌ای بالغ بر ۳۲.۵ میلیون روبل (۴۵۸ هزار دلار) برای گوگل به دلیل عدم حذف محتوا‌هایی که غیرقانونی تلقی می‌شود، صادر کرد. با این حال، گوگل هنوز این جریمه‌ را پرداخت نکرده است، بنابراین این شرکت ارتباطی روسی قصد دارد که گوگل را به دادگاه بکشاند.

تنظیم کننده ارتباطات روسیه قصد دارد بین ۵ تا ۲۰ درصد از درآمد سالانه گوگل در کشور روسیه را به جریمه این شرکت اختصاص دهد. سال گذشته گوگل ۸۵.۵ میلیارد روبل در این کشور درآمد داشته است، بنابراین این جریمه ۵ تا ۲۰ درصد این حجم یعنی بین ۶۰ تا ۲۴۰ میلیون دلار است.

روسیه و جریمه ۲۴۰ گوگل
براساس گزارشی از رویترز، علاوه بر این جریمه، گوگل همچنین نتوانسته ۴۵۸ هزار و۱۰۰ دلار جریمه که قبلاً به آن محکوم شده بود را به روسیه بپردازد. روسیه در تلاش است تا کنترل بیشتری بر اینترنت کشور خود داشته باشد و  به همین دلیل فشار‌ها را بر شرکت‌هایی مانند گوگل، توئیتر، فیسبوک و دیگر غول‌های فناوری افزایش داده است.

ماه گذشته، گوگل و اپل توسط رهبران اپوزیسیون روسیه به دلیل حذف برنامه رای گیری در اولین روز انتخابات پارلمانی این کشور مورد انتقاد قرار گرفتند. رسیدگی به پرونده گوگل به احتمال زیاد ۸ نوامبر در دادگاه آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.