معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: قطعا استخدام و بکارگیری برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت در موسسات، شرکت‌ها، نهاد‌های معتبر ملی و بین‌المللی از دیگر افتخارات برگزاری این دوره از رقابت‌های ملی مهارت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امیر میمنت‌آبادی  معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در زاهدان گفت: جواهر و طلای اصلی مردم سیستان و بلوچستان، نخبگان و مربیان حوزه جواهرسازی هستند که به خوبی این موضوع را ثابت کردند.

وی افزود: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برای نخستین بار به صورت غیرمتمرکز، غیرهمزمان در ۲ فاز از مهر امسال تا آذر۱۴۰۰ در ۱۳ استان کشور برگزار خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: سیستان و بلوچستان میزبان برگزاری رقابت جذاب و مهم جواهرسازی و مسابقه نخبگان مهارتی این رشته بود که با همکاری آموزشگاه عالی علوم و فنون سنگ جواهر، شرکت طرح‌سازان هنر ایرانیان، اتحادیه طلا و جواهر شهر زاهدان، هلدینگ همراهان توسعه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی و کانون انجمن‌های صنفی برگزار شد.

وی افزود: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت بعد از سه و نیم روز رقابت تنگاتنگ به پایان رسید و برگزیدگان بعد از حضور در اردوی آموزشی برای حضور در رقابت‌های جهانی شانگ‌های چین عازم خواهند شد.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: تاریخ برگزاری چهل و ششمین مسابقه جهانی مهارت اکتبر ۲۰۲۲ است که مهر ۱۴۰۱ و با حضور ۸۷ کشور در ۵۶ رشته مهارتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز  گفت: یک هفته مهارتی را برای استان رقم زدیم و توجهات همه را به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق دادیم تا فرهنگ‌سازی شود، زیرا از طریق آموزش‌های مهارتی به راحتی به اشتغال پایدار می‌توانیم دسترسی پیدا کنیم.

خداداد اولیائی افزود: ذهنیتی که نسبت به استان ما متأسفانه وجود دارد با برگزاری این دوره از رقابت‌ها برطرف خواهد شد، زیرا افرادی که از استان‌های مختلف اینجا هستند به عنوان یک سفیر در معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان عمل خواهند کرد.

وی بیان کرد: برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تمرینی بود برای ما تا میزبانی رشته‌های مختلف و رقابت‌های مختلف را داشته باشیم و از طرفی مهارت‌آموزان ما اعتماد به نفسی به دست آورند که از دیگر استان‌ها کمتر نیستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار