نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: لازمه گسترش وحدت و انسجام در جامعه اسلامی تقویت روحیه صمیمیت در میان مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان  در نشست با ائمه جمعه اهل‌سنت با موضوع نقش روحانیون و ائمه جمعه در پیشرفت و آبادانی استان اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت واحد خوانده و از روی رحمت خود پیامبران و قرآن را فرستاده و پیامبر خود را رحمت للعالمین معرفی کرده است.

وی افزود: خداوند بر انس، الفت، وحدت و انسجام جامعه اسلامی تاکید و از سوءظن، غیبت و درگیری منع کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: لازمه گسترش وحدت و انسجام در جامعه اسلامی تقویت روحیه صمیمیت در میان مردم است زیرا دشمن با نفرت پراکنی در تلاش است تا درگیری، خشونت و تفرقه را به نام‌ اسلام در سطح جامعه ایجاد کند که این کارها با روح اسلام هیچ گونه سازگاری ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان این که باید از هر فرصتی برای حفظ، تقویت، عمق بخشی و گسترش وحدت استفاده کنیم خاطرنشان کرد: علما وارث درهم و دینار نبوده بلکه وارث رسالت پیامبر هستند و اگر پیامبر برای رشد علمی و ارتقا فرهنگی مردم تلاش کرد علما نیز باید در راستای این اهداف تلاش کنند.

 محامی با بیان اینکه محل و محور کار علمای دین «مسجد» است افزود: باید برای احیا مساجد در محلات تلاش کرده و مسجد را تبدیل به پایگاه علمی، تربیتی و محلی برای رسیدگی به امور اجتماعی قرار دهیم.

وی بیان کرد: نمازهای جماعت و جمعه باید پایگاه و قلب تپنده مباحث فرهنگی در شهر باشد و برای رشد، راهنمایی و تذکر به مردم از این ابزار استفاده کنیم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه یکی از آسیب‌های موجود در استان را عدم مشارکت جوانان در پروژه‌های عمرانی و روی آوردن آنها به شغل‌های کاذب دانست و ادامه داد: نقش علما در راستای فرهنگ‌سازی برای مردم بسیار مهم است و به عنوان نمونه عدم استقبال مردم برای تزریق واکسن کرونا از جمله مواردی است که علما باید در مساجد برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به استفاده درست از همه ابزار و تلاش برای تبدیل مساجد به پایگاه حل مشکلات مردم افزود: مساجد باید پایگاه حل مشکلات مردم و محلی برای رسیدگی به مطالبات، ارتقاء علمی، اخلاقی و معنوی باشد.

محامی با ابراز تأسف از درگیری، آدم ربایی و قتل در جامعه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا سطح فرهنگ جامعه را بالا برده و از این‌گونه مشکلات پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: علما زمانی می‌توانند به رسالت خود عمل کنند که ابتدا به خود پرداخته و نفس خود را رشد دهند و اگر به دنبال پرتو افکنی و نور افشانی جامعه به نور علم، اخلاق و معنویت هستیم ابتدا باید چنین ویژگی‌هایی را در وجود خودمان رشد دهیم تا پس از آن بتوانیم مردم را از آن بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار