حجت الاسلام محامی گفت: مبلغان و روحانیون از نظر دینی و مذهبی باید همه‌ی جامعه بشری اعم از شیعه، اهل‌سنت و اهل‌کتاب را مخاطب خود بدانند همانگونه که جامعه بشری مخاطب پیامبر اسلام (ص) بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در اجلاسیه مدیران و مبلغان گروه‌های تبلیغی با موضوع ظرفیت‌های تبلیغی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: این افراد باید معارف اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و آیات شریف قرآن را به تشنگان معارف برسانند، زیرا این سخنان جای خود را پیدا و دل‌ها را جذب می‌کند.

وی ادامه داد: پرهیز از درگیری به سود جهان اسلام است و اگر جامعه اسلامی دچار تشتت، افراط، تکفیر، خشونت و درگیری‌هایی شود به اجرا شدن نقشه دشمن کمک می‌کند و جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی آسیب می‌بیند همان طور که امروز نیز در برخی کشور‌های اسلامی این مسائل مشاهده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید از هر فرصتی برای تعامل با اهل سنت استفاده کنیم، زیرا فرصت‌ها مختلف و متعدد است از جمله برخی مناسبت‌ها مانند ماه مبارک رمضان و هفته وحدت هر چند که تبلیغ ما نباید منحصر به این ایام و باید در طول سال به طور مستمر ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: محافلی مانند جلسات قرآنی، کلاس‌های درس، مباحث مشترک از حیث محتوایی از دیگر فرصت‌هایی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

محامی خاطرنشان کرد: ظرافت‌ها و حساسیت‌هایی در تعامل شیعه و اهل‌سنت وجود دارد که باید رعایت شود و در بسیاری از مناطق کشور ارتباط شیعه و سنی را شاهدیم که باید شناسایی، تحکیم و تقویت و کسانی که تحت تاثیر دیگران قرار گرفته و فریب می‌خورند باید به آن‌ها پرداخته و برای آن‌ها تربیت صحیح در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اقتضائات تبلیغ در میان اهل سنت ادامه داد: برای عملکرد درست باید به این اقتضائات عمل کنیم که اولین آن آشنایی با مخاطب یعنی همان اهل‌سنت بوده و گاهی حوزویان ما شناخت لازم را ندارند و فکر می‌کنند اگر یک گروه دچار تند روی است همه آن‌ها مانند هم‌اند که در واقع خلاف این امر عموم آنان محب اهل بیت (ع) هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: نباید توجه مردم به یک موضوع و مبلغان از موضوعی دیگر سخن بگویند که چنین چیزی تبلیغ را بی اثر یا کم اثر خواهد کرد.

وی با تاکید به استفاده از منابع مشترک و آیات و روایات تصریح کرد: پرهیز از تلاش برای شیعه‌سازی و تغییر مذهب نکته مهمی است و باید مباحث را تبیین عاقلانه و عالمانه داشته باشیم و از توهین و بد گویی پرهیز کرده، زیرا تلاش برای تغییر مذهب عامل ایجاد اختلاف خواهد شد و ما باید محاسن کلام پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به مردم منتقل و زلال معرفت اسلام ناب را به دل‌های تشنه برسانید.

محامی با اشاره به پیگیری مجدانه جهت تدوین منشور تبلیغ در مناطق اهل سنت و مناطق تلفیقی بیان کرد: تدوین چنین منشوری برای جلوگیری از برخورد‌های سلیقه‌ای و افراط و تفریط بسیار مناسب است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار