کماچ زرندی هم جشنواره ای شد

جشنواره فرهنگی وگردشگری کماچ زرندی دوم آبان ماه برگزار می شود.

به گزرارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرندبا اعلام اینکه کماچ زرندی بعنوان یک غذای کاملا ارگانیک و خوش طعم در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده ، گفت: کماچ زرندی بدلیل سلامت و ارزش بالای غذایی که دارد می‌تواند جایگزین غذا‌های ناسالم و فست فود‌ها شود .

او افزود: در صورت برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم با بسته بندی‌های جذاب و بهداشتی قابلیت ارسال آن به تمام نقاط کشور وجود دارد که این مهم می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان شود.

اسلامی تصریح کرد:این امر از طرفی باعث معرفی بهتر و بیشتر شهرستان زرند در میان فعالان و علاقمندان به صنعت غذایی کشور شده و به درآمدزایی در میان تولیدکنندگان روستایی می انجامد.

اسلامی افزود: در صورتی که تولیدکنندگان این محصول خوشمزه و مقوی و مغذی زرندی روی بسته بندی‌ها تلاش بهتری انجام دهند میتوان تمام تولیدات فعلی را دررسبد مصرفی بنگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی گنجاند.

او گفت: از این طریق آن را جایگزینی مطمئن و البته قابل دفاع برای برخی محصولات تغذیه‌ای که از استان‌های دیگر وارد شهرستان می شود خواهیم کرد که هم به سلامت جامعه کمک کرده  و هم به ایجاد اشتغال‌های مرتبط با این بخش متمرکز شویم.

رییس میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی زرند افزود:جشنواره‌ها فرصتی برای ظهور و بروز استعداد‌های پنهان و فراوانی است که دیده نشده اند و نیز گامی بزرگ و حیاتی در جهت تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و عمل به فرامین امام خامنه‌ای مدظله العالی است.

 خانم محمودی عضو شورای روستای مطهراباد و فرمانده پایگاه بسیج خواهران بعنوان دبیر اجرایی جشنواره معرفی شد.

عضو شورای اسلامی روستای مطهراباد با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ ربیع الاول و سالروز میلاد پر برکت پیامبر رحمت و مهربانی گفت: در جشنواره‌ کماچ زرندی با پخت و بسته بندی ۱هزار و۴۳۴ قطعه کماچ با رعایت کامل موارد بهداشتی پذیرایی و در حاشیه‌ی این جشنواره غرفه‌هایی از تولیدات بانوان روستا‌ها که متناسب با شرایط خاص کرونایی، امکان عرضه داشته باشند به نمایش گذاشته خواهد شد.

محمودی افزود: برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و اجرای برخی از بازی‌های بومی روستا -اجرای برنامه نقاشی ویژه‌ی کودکان با عنوان " من با فست فود قهرم" و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌هایی است که از ساعت ۱۵ روز یکشنبه دوم آبان ماه در فضای باز صحن مطهر امام زاده خواجه ابورضا علیه السلام آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: جشنواره ، بسته بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.