رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: طرح جهش تولید در ۳۰۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان بااشاره به اینکه امسال میزان طرح زیر کشت دیم اراضی کشاورزی استان زنجان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار بوده است، گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها یکی از اولویت‌ های جهادکشاورزی  است.

او بابیان اینکه از ۳۲۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در زنجان ۱۸ هزار هکتار به کشت آبی و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار نیز به کشت دیم اختصاص یافته است، افزود: در خصوص تأمین بذر هیچ مشکلی در استان زنجان نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان در خصوص نحوه استفاده از کود شیمیایی توسط کشاورزان، گفت: در خصوص تأمین کود کشاورزان نیز همانند بذر گندم، این مقدار به اندازه کافی در استان زنجان محقق شده است، اما ارائه کود ازته مشروط به ارائه کود پتاس و فسفاته است و دلیل آن لزوم استفاده این کودها در کنار هم است.

تاراسی بااشاره به اینکه با اختصاص بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به کشت دیم، ۷۰ درصد اراضی به این نوع کشت اختصاص داده شده است، ادامه داد: امسال طرح جهش تولید در اراضی دیم در ۱۵ استان به اجرا گذاشته خواهد شد که زنجان هم یکی از این استان‌ها به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.