قتل راننده سرویس مدرسه مقابل چشم ۳۵دانش آموز، واشنگتن را در شوک و وحشت فرو برده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قتل راننده سرویس مدرسه مقابل چشم ۳۵دانش آموز، یک تراژدی غمبار را در واشنگتن رقم زده است. با گذشت دو هفته از این جنایت هنوز پلیس نتوانسته از انگیزه قاتل رازگشایی کند.

جاشوا دیویس ۳۴ساله در ۲۴سپتامبر ۲۰۲۱ بدون هیچ دلیل خاصی به ریچارد لنهارت ۷۲ساله حمله ور شد و با ضربات چاقو، مقابل ۳۵کودک سرنشین اتوبوس، او را از پا درآورد. او اکنون به جرم قتل عمد در زندان شهر فرانکلین به سر می‌برد. به گفته مقامات در آن روز لنهارت پس از سوار کردن ۳۵نفر از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی در حالی که از ایستگاه مدرسه خارج می‌شد با دیویس که گوشه‌ای از خیابان ایستاده بود، رو‌به‌رو شد.


بیشتربخوانید


از آنجا که دیویس سعی در جلب توجه راننده اتوبوس داشت با اشاره دست از او خواست توقف کند. لنهارت هم از همه جا بی‌خبر به درخواست او ایستاد و در‌های اتوبوس را برای عابر پیاده باز کرد. کاری که اغلب برای پاسخ به یک عابر پیاده در یک خیابان نسبتا شلوغ در روشنایی روز، کار پر ریسک و خطر آفرینی محسوب نمی‌شود. باتوجه به اظهارات دانش‌آموزان، پس از باز شدن در‌های اتوبوس، عابر از لنهارت پرسیده به جاده شماره ۱۰۰ می‌رود یا خیر؟ اما زمانی که راننده گفته مسیر اتوبوس با مسیر او یکی نیست، ناگهان دیویس به داخل اتوبوس پریده و با ضربات چاقو اقدام به قتل راننده ۷۲ ساله کرده بود. باتوجه به ادعای شاهدان، دیویس پس از خارج شدن از اتوبوس سوار وانتی که قبل از قتل آن را گوشه خیابان پارک کرده بود، شده و از صحنه گریخت. از آنجا که همیشه قاتل به صحنه جرم برمی‌گردد درنهایت پلیس زمانی که دیویس برای سرکشی به محل قتل برگشت او را دستگیر کرد. با وجود این مدارک و گذشت چند روز از این واقعه هولناک، انگیزه قاتل برای قتل هنوز نامشخص است.

پلیس بعد از این قتل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شواهد، مظنون برای حمل و نقل و رسیدن به مقصد خود نیازی به اتوبوس مدرسه و کمک گرفتن از راننده نداشته است، چراکه دیویس برای رسیدن به صحنه جرم از وسیله نقلیه شخصی خودش استفاده و قبل از ارتکاب قتل آن را در گوشه‌ای از خیابان پارک کرده است.

پلیس در حال حاضر در تلاش است با کنار هم گذاشتن تکه‌های پازل، پرده از واقعیت بردارد و انگیزه قاتل را مشخص کند. کریس ریکدال، سرپرست آموزش عمومی ایالت واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: قلب من برای اهالی مدرسه اعم از دانش‌آموزان و کادر آموزش مدرسه لانگ فلو در محله پاسکو که برای از دست دادن یکی از مهربان‌ترین اعضایش داغدار هستند، همواره می‌تپد. ریچارد لنهارت برای سال‌های طولانی یکی از محبوب‌ترین اعضای این مدرسه بود و قلب من با خانواده‌اش، دوستانش و تمام دانش‌آموزان این مدرسه که او را دوست داشتند و اکنون برای او عزادار و اندوهناک هستند، همراه و همدرد است.

تاکنون یک جلسه در دادگاه برای حل این پرونده با حضور قاتل و اعضای خانواده لنهارت تشکیل شده و مبلغ یک میلیون دلار وثیقه نیز برای آزادی موقت قاتل تعیین شده است، اما از آنجا که دیویس توانایی ارائه این مبلغ را ندارد تا زمان تشکیل دومین جلسه دادگاه در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ و روشن شدن حقایق پشت پرده در زندان به سر خواهد برد.

منبع: روزنام جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.