رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی گفت: ۳۴ درصد از اشتغال تعهدشده این شهرستان در نیمه نخست امسال به تعداد ۲۲۶ نفر محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،ابراهیم غربا رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان میامی گفت : تعهد ایجاد اشتغال شهرستان میامی در سال جاری ۶۶۰ نفر است که ۶.۳ درصد از اشتغال کل استان سمنان است.

او گفت: با اشاره به اینکه میامی به عنوان یکی از شهرستان‌های کمترتوسعه یافته کشور محسوب می‌شود، اظهارداشت: امسال ۲۰ درصد سهمیه مشاغل خانگی استان سمنان برای شهرستان میامی درنظر گرفته شد.

او  ادامه داد: میزان سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که ۲ میلیارد تومان به صنعت، معدن و تجارت، ۵۰۰ میلیون تومان به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به جهاد کشاورزی، ۱۵۰ میلیون تومان به فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک میلیارد تومان به کمیته امداد، ۸۰۰ میلیون تومان به بهزیستی و ۳۰۰ میلیون تومان به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اختصاص داده شد.

غربا تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی باید طرح‌های خود را به این دستگاه‌ها ارائه دهند.

او گفت: دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار دستگاه اصلی برای صدور مجوز و معرفی طرح‌ها به بانک‌ها هستند.

غربا اظهارداشت: با توجه به شعار امسال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها موانع زدایی ها، نقش تسهیل‌گری، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان میامی ضرورت دارد.

حدود ۸۸ درصد از مردم میامی در روستا‌ها زندگی می‌کنند و اغلب به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.