هواشناسی بوشهر درباره مواج بودن خلیج فارس از امروز تا پایان هفته هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هادی سالاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با افزایش سرعت وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید شمال غربی روی دریا و تداوم وزش آن تا پایان هفته، خلیج فارس به تناوب مواج پیش بینی می‌شود.

او تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: همچنین به علت وزش باد، احتمال خیزش گردوخاک، و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی از نقاط  وجود دارد، ضمن اینکه دمای هوا تا پایان هفته به‌تدریج روند کاهشی خواهد داشت.

سالاری آسمان استان را تا ۲۴ ساعت آینده در بیشتر اوقات صاف همراه با غبار محلی، در طول روز وزش باد گاهی گردوخاک و فردا در برخی سواحل جنوبی با احتمال مه رقیق پیش‌بینی کرد.

او گفت: جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، بر روی دریا شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

سالاری عنوان کرد: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۰ درجه و بندر امام حسن با ۱۹ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۰:۴۲ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۴، جزر دوم دریا ساعت ۰۱:۰۳و مد دوم ساعت ۱۹:۱۲ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.