صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پستی را با موضوع رعایت حقوق همه اعضای خانواده منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دین اسلام همیشه نگاه ویژه‌ای به خانواده داشته است. ما در قرآن یا احادیث امامان معصوم دیده‌ایم که تاکید دارند اعضای خانواده نسبت به یکدیگر مسئول هستند و حقوقی دارند که باید رعایت شود. در همین راستا صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار یک پست، بخشی از بیانات ایشان درباره رعایت حقوق زنان در خانواده را بازنشر کرد.

رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: "این را من بار‌ها گفته‌ام، الان هم می‌گویم؛ در جوامع ما هم،  یعنی جوامع اسلامی و جامعه‌ی ایرانىِ خود ما، متأسفانه مثل جوامع غربی یک بی عدالتی در ارتباطات خانوادگی زن و مرد وجود داشته؛ عمده هم مربوط به داخل خانواده است؛ این باید جلویش گرفته شود. یک مقداری با نصیحت امکان‌پذیر است؛ یک مقداری هم با نصیحت ممکن نیست، با ضرب و زور قانون باید جلویش گرفته شود.

زنان، مظلوم واقع می‌شوند. مرد، چون از لحاظ جسمانی و برخی از خصوصیات دیگر توانایی‌های بیشتری دارد، در مواردی از این توانایی‌ها سوء استفاده و زورگوئی می‌کند؛ این باید جلویش گرفته شود. این کار با قانون امکان‌پذیر است؛ البته همانطور که عرض کردیم، با تهذیب و اخلاق مردان هم امکان‌پذیر است".

در ادامه پست منتشر شده در صفحه ریحانه را مشاهده می‌کنید:

بازنشر سخنان رهبر درباره رعایت حقوق خانواده


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
یه چیزی هم در مورد مردهای بدبخت می‌گفتین…؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
کو گوش شنوا